روزهای معاملاتی شرکت‌های تابلوی چهارم اعلام شد
گروه بورس- کمتر از یک چهارم تعداد شرکت‌های بورسی تابلو چهارمی شدند. .

گزارش «فارس» از آخرین وضعیت این بخش‌ از بازار حکایت از آن دارد که 13شرکت به این تابلو 83 شرکتی اضافه شده و از میان 415شرکت بورسی، نماد 96شرکت بر روی تابلو چهارم نقش بسته است.
با حذف ۴ شرکت از ۱۷ شرکت پیشنهادی شرکت بورس جهت حضور در تابلوی چهارم، ۱۳ شرکت بورس به این تابلو تبعید شدند و تعداد شرکت‌های تابلوی چهارم به ۹۶شرکت رسید.
بر اساس این گزارش با حذف‌ 4 شرکت از فهرست پیشنهادی، 13شرکت جدید به تابلوی چهارم تبعید شدند.
چهار شرکت پلاستیک شاهین، پشم‌بافی توس، تولیدی تهران و گرانیت بهسرام در حالی کماکان در تابلوی فرعی معاملات حضور خواهند داشت که ۱۳ شرکت اشتاد ایران، پارس قوطی، آزمایش، پیام، ایرانیت، کارتن پارس، پاک وش، شهدآب، شوکو پارس، مهرام، روغن نباتی جهان، سالمین و پیچک به جمع شرکت‌های تابلوی چهارمی ‌پیوستند.
بر اساس این گزارش، سهام این شرکت‌ها به مانند 83 شرکت دیگر تابلوی چهارم در روزهای مشخصی از امکان معامله برخوردار خواهند بود و بر این اساس، در روزهای شنبه هر هفته سهام شرکت اشتاد ایران و پارس قوطی، روزهای یکشنبه سهام آزمایش و پیام، روزهای دوشنبه ایرانیت، کارتن پارس، پاک وش و شهدآب، در روزهای سه شنبه شوکو پارس و مهرام و در روزهای چهارشنبه هر هفته سهام شرکت‌های روغن نبانی جهان، سالمین و پیچک از امکان داد و ستد سهام برخوردار خواهند بود.
آخرین ترکیب تابلوهای معاملاتی
در شرایطی مجموع شرکت‌های بورس 415 شرکت است که با توجه به این فعل و انفعالات ترکیب شرکت‌ها در تابلوهای معاملاتی بورس تغییر کرد. بر این اساس، 96 شرکت در تابلوی چهارم، ‌186 شرکت در تابلوی فرعی و 133 شرکت در تابلوی اصلی معاملات حضور دارند.
بر اساس مصوبه مهر ماه سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده شرکت‌هایی که مدت مدیدی با زیان‌دهی، عدم ارسال اطلاعات و اطلاع رسانی و عدم عرضه سهام در بورس مواجه‌اند به تابلوی چهارم منتقل شوند تا در صورت اصلاحات و انطباق با شرایط بورس امکان حضور مجدد را فراهم کنند و در غیر این صورت به طور رسمی از بورس اخراج شوند که در این جریان تاکنون ۷ شرکت نکاپلاستیک، داروسازی شهید قاضی، قدس پلاستیک، اشتاد موتورز، کاغذسازی قائمشهر، گچ تهران و کولر گازی ایران از بورس کارت قرمز گرفته و اخراج شده‌اند.