ایسنا- در جلسه اخیر کانون سهامداران حقیقی پیشنهاد شد که دولت به هر یک از سهامداران ۳۰‌میلیون تومان اعتبار داده و ۱۰‌درصد آن را به صورت نقد و مابقی را در اقساط پنج ساله دریافت کند. سید محمدعلی شهدایی، عضو هیات مدیره کانون سهامداران حقیقی، خصوصی‌ترین بخش جامعه را تک تک آحاد مردم آن جامعه دانست و گفت: در صورتی که طبق این پیشنهاد دولت بتواند به هر یک از کد‌های سهامداری حداقل ۳۰‌میلیون تومان اعتبار داده و ۱۰‌درصد پول آن را به صورت نقد و مابقی را طی پنج سال دریافت کند، بعد از این مدت خصوصی‌سازی واقعی صورت گرفته و پول تازه وارد بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افراد حقیقی مجبورند سهام خود را به صورت نقد خریداری کرده و یا دارایی‌های فیزیکی مانند ملک خریداری کنند در حالی که به راحتی می‌تواند اعتباری در قالب سهام عدالت و با روندی سبک‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار گیرد و بازخورد آن قطعا برای اقتصاد کشور ماندگار است.

وی تاکید کرد: در این طرح هیچ گونه ریسکی برای دولت وجود ندارد زیرا سهامی‌ که قرار است به این طریق واگذار شود، می‌تواند تا زمانی که سهامداران پول خود را به طور کامل پرداخت کنند، در رهن دولت باقی بماند.

شهدایی این طرح را موفقیت‌آمیز دانست و اظهار کرد: این طرح ممکن است اشتباهاتی داشته باشد ولی قطعا بازخورد آن بهتر از مواردی است که تاکنون در واگذاری‌ها صورت گرفته و براساس آن حجم بالایی به دولت و شبه دولتی‌ها واگذار شده است.

عضو هیات‌مدیره کانون سهامداران حقیقی یادآور شد: افرادی که در بازار سرمایه به اصطلاح به صورت غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کنند به دلیل این که جرات کرده و وارد بازار سرمایه شدند به میزان سهامداران حرفه‌ای اطلاعات دارند و منطق و تصمیمات اشخاص حقیقی بسیار صحیح‌تر و حرفه‌ای از اشخاص حقوقی است.