گروه بورس - راه‌‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی بین فعالان بخش خصوصی و وزارت اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌‌های اقتصادی و فنی ایران در نشستی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونین ذیربط سرمایه‌گذاری، خصوصی‌سازی، بانک و بیمه و شرکت‌‌های دولتی، گمرک و امور مالیاتی و نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، شورا و اتحادیه‌های اصناف و تولیدکنندگان کشور، زمینه‌های متفاوت گسترش همکاری‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در این نشست وزیر اقتصاد ضمن اشاره به سیاست‌‌های ابلاغی اصل ۴۴ بر ضرورت تحقق یافتن راه‌‌های عملی برای حضور موثر بخش خصوصی تاکید کرد.

سید شمس الدین حسینی اظهار داشت: دولت اهتمام دارد تا با بازسازی محیط اقتصادی کشور، زمینه‌‌های حضور فعال و پرنشاط بخش خصوصی را در عرصه‌های فعالیت اقتصادی ارتقا دهد، بنابراین آماده هرگونه همکاری با نهادهای موثر بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد بر استفاده از ظرفیت‌‌های بخش خصوصی در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مشارکت فعال در فرایند واگذاری شرکت‌‌های دولتی، ایجاد زمینه‌های رایزنی با حضور فعال بخش خصوصی در بهبود فضای کسب و کار کشور و فرایند مقررات زدایی تاکید کرد.

حسینی در ادامه ضمن اشاره به مشارکت فعال و سازنده بخش خصوصی با دولت گفت: به این منظور باید نشست‌های تخصصی به صورت دوره‌‌ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی برای هر یک از حوزه‌های فوق تشکیل شود.