گروه بورس - شرکت لبنیات کالبر پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۸ را برای اولین‌بار اعلام کرد.

به گزارش بورس واوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال ۸۸ را با سرمایه ۲۵میلیارد ریال مبلغ ۴۴۴ریال پیش‌بینی کرد.

این پیش‌بینی در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل از ۲۵درصد کاهش برخوردار است.

شرکت درآمد حاصل از فروش را ۳۰۰میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که نسبت به سال قبل ۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین سود عملیاتی شرکت نیز با ۲۳درصد افزایش نسبت به سال ۸۷ معادل ۱۶میلیاردو ۱۴۹میلیون ریال پیش‌بینی

شده است.

شرکت دلایل تغییرات در پیش‌بینی‌های سال ۸۸ را افزایش بهای شیر خام و کاهش یارانه شیر عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۸ مبلغ چهار میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۰ریال و معادل ۳۶درصد از سود خالص) می‌باشد که شامل سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت بسته‌بندی نصرگستر اراک است.

هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد ۵هزار میلیون ریال به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ریال را برای تقسیم بین سهامداران تا مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد دهد.

شرکت اعلام کرده که طرح تولید پنیر پیتزا با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۰۰میلیون ریال را با انجام هزینه‌ای به مبلغ ۱۵۰میلیون ریال در دست اجرا دارد که تاکنون ۳۰درصد پیشرفت کار داشته است. این طرح در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. شرکت همچنین اعلام کرده که طرح تولید پنیر در بسته‌های ۱۰۰گرمی و ۲۰۰گرمی را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ چهار هزار میلیون ریال در دست اجرا دارد که تاکنون در رابطه با آن هزینه‌ای انجام نشده است و در سال ۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

تغییر اعضای هیات‌مدیره «کالبر»

شرکت لبنیات کالبر اعضای حقیقی هیات‌مدیره خود را معرفی کرد.

بنابر گزارش بورس و اوراق بهادار، لطف‌الله نایب‌زاده و رضا علیم‌ مروستی به عنوان رییس و نایب رییس هیات‌مدیره و علی مالکی، علیرضا شیرانی چهار سومی و حسن مرتضایی‌فرد به عنوان اعضای هیات‌مدیره «غالبر» انتخاب شدند.