فرید هلالات
در محدوده حفره ۲۵۴ تومان بازار سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به سبب سیگنال Bottom Failure Swing با اشباع بازار فروشندگان مواجه شده و هیجان خرید، قیمت را تا محدوده فعلی حمایت کرده است.

در شرایط فعلی قیمت سهام شرکت با ضعف در هیجان خرید مواجه است به طوری که می‌‌‌توان بازار خریداران را اشباع شده در نظر گرفت.
در نمودار اندیکاتور شاخص قدرت نسبی، سیگنال واگرایی غلط در سقف مشاهده می‌‌‌شود. سیگنال مذکور سیگنال مهمی‌‌‌است و اغلب سقف‌‌های مهم بازار با چنین سیگنالی همراه هستند. این در حالی است که در نمودار اندیکاتور MACD، واگرایی منفی مشاهده می‌‌‌شود که در RSI تایید شده است. بنابراین می‌‌‌توان نتیجه گرفت که خرید در این شرایط اقدامی‌‌‌پر ریسک است. بازار به لحاظ موقعیت قیمت، در محدوده سقف یا نزدیک بدان قرار دارد و در راه افت آتی قیمت حمایت‌‌های مهم عبارتند از:
6 /23 درصد فیبوناچی در محدوده 464 تومان
۲ /۳۸ درصد فیبوناچی در محدوده ۴۲۴ تومان
تصحیح 50 درصد در محدوده 390 تومان
۸ /۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۳۵۹ تومان
464 تومان به احتمال قوی شکسته خواهد شد. در محدوده 424 تومان تراکمی ‌‌‌از حمایت‌‌ها مشاهده می‌‌‌شود اما حمایت‌‌های مذکور بیشتر جنبه کوتاه مدت خواهند داشت؛ چراکه بازگشایی بعد از مجمع احتمالا این سطوح حمایتی را خواهد شکست.
با توجه به موج اصلاح قیمت در بازار‌‌های جهانی، با دیدگاه میان مدت احتمال افت بیشتر قیمت نیز وجود دارد که در تحلیل‌‌های آتی به بررسی آن خواهیم پرداخت.
Farid.Helalat@gmail.com