فارس- مدیر بازار شرکت بورس گفت: برای اولین بار و در عرض ۵ جلسه معاملاتی ۱۲.۸‌درصد از سهام یک شرکت مشمول اصل ۴۴ شناور شد. علی صحرایی به معامله بیش از ۱۱۱‌میلیون سهم حفاری شمال در روز گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از عرضه ۶‌درصد از سهام این شرکت در چهارشنبه گذشته، ۸/۶درصد دیگر از سهام این شرکت طی روزهای گذشته در بورس عرضه شد.

وی افزود: با این اتفاق حجم سهام شناور آزاد حفاری شمال در عرض ۵جلسه معاملاتی به ۸/۱۲‌درصد رسید تا برای اولین بار یک شرکت مشمول اصل ۴۴ در کمترین زمان ممکن از‌درصد شناور آزاد مناسبی برخوردار باشد. صحرایی همچنین در رابطه با عرضه بلوک ۲۷/۵۸‌درصدی کابل البرز که به صورت وکالتی توسط صندوق بازنشستگی نفت عرضه شده بود، اظهار داشت: با عرضه ۶۶‌میلیون و ۴۳۱‌هزار و۸۲۲ سهم کابل البرز به قیمت پایه هر سهم ۱۵۸‌تومان، دو گروه به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در نتیجه رقابت این دو گروه نرخ هر سهم بلوک ۲۷/۵۸‌درصدی کابل البرز به یک‌هزار و ۶۳۶‌ریال رسید و ادامه آن به هفته آینده موکول شد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام قبلی بلوک ۲۷/۵۸‌درصدی کابل البرز به صورت یکجا و نقد و اقساط (۴۰‌درصد و۶۰‌درصد اقساط)‌ به وسیله کارگزاری خبرگان سهام عرضه شد.

یادآور می‌شود در پی عرضه اولیه ۱۵۰‌میلیون سهم حفاری شمال در چهارشنبه گذشته، سازمان خصوصی‌سازی هفته جاری ۱۶۰‌میلیون سهم دیگر از این شرکت را به صورت تدریجی عرضه کرد که دیروز از ۱۱۱‌میلیون و ۱۵۳‌هزار سهم معامله شده، ۵۰‌میلیون توسط سازمان خصوصی‌سازی و بیش از ۶۵‌میلیون سهم دیگر از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی عرضه شد.