گروه بورس- شرکت تولید محور خودرو اعلام کرده است: اصلاح پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام بانک پارسیان و کاهش هزینه‌های مالی بابت تاخیر در تحویل کالا از محل گشایش اعتبار موجب تغییر در جزئیات پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «خمحور» درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۴ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی سود هر سهم شرکت در اردیبهشت ماه ۳۵۹ریال اعلام شده بود. شرکت در عملکرد دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه با تحقق ۳۲ریال سود به ازای هر سهم مواجه شد. بر این اساس عملکرد سه ماهه «خمحور» شاهد ۹درصد پوشش در پیش‌بینی درآمد هر سهم بود. از سوی دیگر شرکت درعملکرد سه ماهه نخست امسال مبلغ ۱۴۶میلیارد و ۹۸۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که معادل ۱۳درصد از بودجه پیش‌بینی شده امسال شرکت را محقق کرد.
پیش‌بینی امسال تولید محور خودرو در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب 64درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 67درصد افزایش، سود عملیاتی 74درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 14درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت در خصوص عرضه بلوکی بانک پارسیان اعلام کرده است که بر اساس سیاست‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، تعداد ۱۰۰میلیون و ۸۹۹هزار و ۱۸۹سهم آن شرکت در بانک پارسیان به صورت بلوکی توسط گروه به فروش خواهد رسید. شایان ذکر است بنا بر اعلام شرکت، قیمت تمام شده هر سهم شرکت بانک پارسیان مبلغ ۷۸۳ریال می‌باشد و هم‌اکنون تعداد ۷۸میلیون سهم متعلق به شرکت در وثیقه بانک‌های مختلف است.