فارس- مدیرعامل شرکت بورس از نهایی شدن درج و پذیرش بیمه آسیا و برگزاری جلسه معارفه این شرکت در دوشنبه آینده و عرضه ۱۰‌درصدی سهام آن خبر داد.

حسن قالیباف اصل جدیدترین وضعیت دو شرکت بیمه دانا و آسیا را اعلام کرد.

عرضه دانا همچنان با مانع

وی با اشاره به انتشار گزارش‌های بیمه آسیا و دانا اظهار داشت: هر چند گزارش صورت‌های مالی ۸۵ و ۸۶ و همچنین پیش‌بینی درآمد هر سهم بیمه دانا دیروز در سایت سازمان و شرکت بورس درج شده، اما پذیرش این شرکت به رفع مانع مالیاتی آن منوط است.

وی ادامه داد: تاکنون نامه‌ای از وزارت اقتصاد در خصوص تعیین تکلیف ذخیره مالیاتی بیمه دانا به شرکت بورس ارسال نشده تا مراحل درج و پذیرش این شرکت انجام شود.

آسیا درج شد

سخنگوی شرکت بورس با بیان اینکه گزارش فعالیت هیات مدیره سال گذشته بیمه آسیا،‌ صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۸۷ و پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ آن نیز در سایت سازمان و شرکت بورس درج شده، خاطرنشان کرد: با توجه به دریافت نامه وزارت اقتصاد در رابطه با مشخص شدن تسعیر ارز دارایی‌های بیمه آسیا، مراحل لازم برای حضور این شرکت در بورس به اتمام رسیده و ظرف دو روز آتی نام این شرکت در فهرست شرکت‌های بورس درج خواهد شد.

قالیباف اصل ادامه داد: این در حالی است که عملکرد ۶ماهه و اصلاحیه امیدنامه بیمه آسیا نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

برگزاری جلسه معارفه «آسیا»

وی با بیان اینکه نماد معاملاتی این شرکت احتمالا «آسیا» خواهد بود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اعلامی بیمه آسیا، دوشنبه آینده جلسه معارفه‌ای برگزار خواهد شد تا زمینه عرضه سهام آن فراهم شود.

عرضه ۱۰درصد سهام پس از ۵روز

مدیرعامل شرکت بورس در واکنش به این سوال که چه زمانی و چند‌درصد از سهام بیمه آسیا در بورس عرضه خواهد شد؟ پاسخ داد: این شرکت در حالی در تابلوی فرعی بازار اول معاملات پذیرفته شده که حداقل ۵روز بعد از درج نام، ‌امکان عرضه سهام وجود دارد.

قالیباف اصل افزود: با توجه به عرضه اولیه ۱۰‌درصدی سهام بیمه البرز، واگذاری بیمه آسیا نیز با حداقل ۱۰‌درصد خواهد بود. این در حالی است که ۲۰‌درصد از سهام این شرکت بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی و غیره واگذار شده و ۸۰‌درصد دیگر در اختیار دولت قرار دارد.

وی در خاتمه گفت: بیمه آسیا در گروه شرکت‌های مشمول سهام عدالت قرار ندارد.