گروه بورس- رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی از پیگیری سازمان بورس برای تعیین تکلیف طلب ۱۱۶۵میلیارد تومانی دولت از مخابرات خبر داد.

«امیر حمزه مالمیر» در پاسخ به سوال خبرنگار ما که پرسید: «آیا سازمان بورس برنامه‌ای برای گرفتن استعلام از شرکت جهت طلب دولت دارد یا خیر؟ گفت: بله، ما پیگیری‌های خود را از شرکت انجام داده‌ایم، ولی هنوز خبری نشده است. وی افزود: ما در گزارش پیش‌بینی سه ماهه شرکت که منتشر شده نیز به بازار اعلام کردیم که مخابرات حق‌السهم دولت را کمتر از میزان واقعی پیش‌بینی کرده است.

وزیر جدید یک‌‌میلیارد می‌خواهد

وی در بخش دیگری ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حالی براساس پروانه فعالیت مخابرات عمل می‌کند که در عین حال بند ۸ گزارش حسابرس در گزارش‌های اول سال مخابرات درج و اعلام شده بود. از سوی دیگر در حالی وزیر قبل ارتباطات و فناوری با عدم دریافت بخشی از این مبلغ پروانه فعالیت‌ موافقت کرده بود که این موضوع با حضور وزیر جدید و درخواست پرداخت کامل پروانه فعالیت مطرح شده است. مالمیر خاطرنشان کرد:‌ سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی این موضوع از طریق مراجع مربوطه است. به گفته وی نماد معاملاتی مخابرات در روزهای گذشته به دلیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و وجود برخی ابهامات در جزئیات آن متوقف شده است اما این توقف مربوط به بند ۸ گزارش حسابرس مخابرات نیست.

حق‌السهم به «ایرانسل» هم رسیده

«مالمیر» در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه «آیا احتمال افزایش حق‌السهم دولت از درآمد مخابرات تا پایان سال وجود دارد یا خیر؟» گفت: ما این احتمال را بعید نمی‌دانیم. کما اینکه تا جایی که در جریان هستم افزایش حق‌السهم دولت در دیگر اپراتورها از جمله ایرانسل هم در حال وقوع است و این موضوع منحصر به مخابرات نیست. وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که حداقل دولت برای امسال حق‌السهم خود را دریافت نکند، ولی همه چیز

به روزهای آینده برمی‌گردد. اما نکته جالب توجه اینکه گزارش روز گذشته دنیای اقتصاد در مورد طلب جدید دولت در شرایطی منتشر شده که نماد مخابرات جهت تعدیل بسته است و گزارش مزبور تاثیری در روند معاملات سهم در بازار نداشته است و اطلاع‌رسانی در زمینه سهم باعث شفاف‌سازی بیشتر می‌شود.