گروه بورس- شرکت البرز دارو پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۹ را با سرمایه ۷۲میلیارد ریال، به طور خالص مبلغ دوهزار و ۱۹۷ریال اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «دالبر» میزان فروش خود را برای سال مالی جدید مبلغ ۶۲۳میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است، این در حالی است که پیش‌بینی مزبور برای سال ۸۸ مبلغ ۵۸۹میلیارد و ۹۵۸میلیون ریال در نظر گرفته شده بود، که در حال حاضر با ۶‌درصد رشد مواجه شده است.

شرکت دلیل این تغییر را افزایش مقدار فروش محصولات تولیدی و کاهش فروش محصولات وارداتی عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «دالبر» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲‌درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۸‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷‌درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات مزبور را تغییر ترکیب محصولات و احتمال افزایش نرخ تسعیر ارز در نظر گرفته است.

همچنین هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شایان ذکر است البرز دارو در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۷۲‌میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال، از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.