سنا- همایش ضرورت تبیین مسوولیت‌های قانونی مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و تشکل‌ها و نهادهای فعال در بازار سرمایه، سه‌شنبه آینده، ۲۰ بهمن در سالن همایش‌های رازی

برگزار می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر، هدف از برگزاری این همایش را تاکید بر مسوولیت‌های قانونی مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های بورسی و تشکل‌های فعال در بازار سرمایه اعلام کرد.

دکتر «علی صالح‌آبادی» به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه ۱۳۸۴ اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۸۵ به صورت جدی بر انجام قانون اهتمام داشته است. وی خاطر نشان کرد: براساس ماده ۵۲ قانون بازار اوراق بهادار، سازمان بورس مکلف است مستندات و مدارک مربوط به جرائم موضوع این قانون را‌گردآوری و به مراجع قضایی ذی صلاح اعلام کرده و حسب مورد، موضوع را به عنوان شاکی پیگیری کند.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه بر اساس قانون تجارت و قانون بازار اوراق بهادار مسوولیت‌های زیادی بر عهده اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها قرار‌گرفته است، افزود: ضروری است مدیران شرکت‌ها با تکالیف قانونی جدید خود آشنا شوند تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: این سازمان با برگزاری این همایش، قصد دارد تا بار دیگر وظایف و ضمانت اجراهای مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها و تشکل‌های فعال در بازار سرمایه را به آنان یادآوری کند تا این افراد توجه بیشتری به مسوولیت‌های قانونی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه قانون جدید توسعه ابزارها و نهادهای مالی از پانزدهم بهمن اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس این قانون، وظایف جدیدی برای سازمان بورس و همچنین فعالیت در بازار سرمایه تعریف شده است که در این همایش، ابعاد مختلف این قانون تشریح خواهد شد.

همایش ضرورت تبیین مسوولیت‌های قانونی مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و تشکل‌ها و نهادهای فعال در بازار سرمایه روز سه‌شنبه بیستم بهمن ماه جاری در سالن همایش‌‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش مدیران و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های بورسی، حسابرسان، شرکت‌های کارگزاری و سایر نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه حضور خواهند داشت.