برنامه‌‌های سازمان بورس در سال 89

سنا- برنامه‌های سازمان بورس در سال ۸۹ در سه بخش توسعه نرم‌افزارهای نظارتی،به روز رسانی مقررات و استفاده از ظرفیت‌های قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید اجرا خواهد شد.

دکتر سید علی حسینی به توسعه روز افزون حجم فعالیت‌های سازمان بورس، نهادهای تحت نظارت و بورس‌ها اشاره کرد و گفت: با توسعه و استفاده بهینه از سیستم‌های الکترونیکی می‌توان کنترل‌ها و نظارت‌های لازم را به نحواحسن انجام داد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس خاطرنشان کرد: درهمین راستا، پروژه‌هایی در این سازمان طراحی و قراردادهایی برای توسعه نرم‌افزارهای نظارتی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون بازار اوراق بهادار مسوولیت‌های خطیری به سازمان بورس محول شده است، تصریح کرد: هدف از توسعه سیستم‌های الکترونیکی، افزایش شفافیت و سالم‌سازی بازار سرمایه است تا سرمایه‌گذاران و فعالان بازار با امنیت بیشتری معاملات خود را انجام دهند.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس، دومین برنامه مهم این سازمان در سال ۸۹ را به روز رسانی مقررات اعلام کرد و گفت: خوشبختانه بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار تمامی مقررات بورس اوراق بهادار تهران به روزآوری شده، اما هنوز در حوزه بورس‌های کالایی، بخشی از مقررات مربوط به قبل از تصویب قانون است.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: امسال مقررات قبل از تصویب قانون سال ۸۴ بورس کالای ایران (مانند تسویه و آیین‌نامه معاملات) مورد بازنگری قرار خواهد‌گرفت.

وی استفاده از ظرفیت‌های قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید را سومین برنامه مهم سازمان بورس در سال ۸۸ عنوان کرد و افزود: امسال علاوه بر توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ابزارهای جدید مالی مانند انواع صکوک یا اوراق مشارکت در بازار سرمایه به کار‌گرفته خواهند شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در خصوص دلایل رشد شاخص بورس اوراق بهادار تهران در روزهای اخیر گفت: عوامل متعددی باعث شده است تا بورس تهران سال ۸۸ را با روند صعودی خاتمه و سال جدید را با رشد آغاز کند.

وی ثبات سیاسی و اقتصادی کشور، رویکرد مطلوب در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها در دولت و مجلس، پذیرش و حمایت مسوولان عالیرتبه نظام از بورس‌ها و بازار سرمایه به عنوان‌ساز و کارهای مناسب اقتصادی و ارائه اطلاعات مالی شرکت‌ها به بازار در آستانه برگزاری مجامع را از مهم‌ترین دلایل رشد شاخص بورس تهران در هفته‌های اخیر اعلام کرد.

دکتر حسینی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که با استفاده از اطلاعات دقیق، تحلیل مناسب و شناخت کافی با شاخص‌های مالی شرکت‌ها در بورس و به دور از هیجان به دادوستد بپردازند تا سال خوبی را در بازار سرمایه تجربه کنند.