گروه بورس- شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ به منظور ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی برای اجرای سیاست‌های اصل۴۴ تصویب‌نامه‌ای را مصوب و ابلاغ کرد. «داودخانی»، مدیرکل دفتر پیگیری و نظارت بر سیاست‌های اصل۴۴ در مورد این تصویب‌نامه به خبرنگار ما گفت: این مصوبه در ۹ بند تدوین شده که در جلسه ۲۱ مرداد ماه سال جاری شورای عالی اصل۴۴ به تصویب رسید و اوایل هفته جاری نیز به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است. وی ادامه داد: بر اساس این تصویب‌نامه تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به تهیه برنامه فرهنگی- تبلیغی با هدف ارتقای باورها، ارزش‌ها و هنجارهای دینی و ملی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و مولد و پشتیبانی از تولید و توسعه آن و ایجاد فضای مطلوب کسب و کار اقدام کنند.

همچنین فعالیت اجرایی مناسب برای بهبود آنها از طریق فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای گروه‌های مختلف مردم از قبیل نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، امامان جمعه و جماعات، مدیران، کارمندان، کارگران، دانش‌آموزان و دانشجویان را با بهره‌گیری از شیوه‌های موثر فرهنگی و تبلیغی و خدمات مراکز، نهادها و موسسات فرهنگی و اشخاص خبره حقیقی و حقوقی ذیربط به عمل آورند. وی در مورد تکالیف دستگاه‌های اجرایی بر اساس این مصوبه گفت: این تکالیف در ۴ بخش شامل «توسعه بینش فرهنگی جامعه نسبت به لزوم تحدید نقش دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی و افزایش نقد بخش خصوصی»، «ارتقا و گسترش باور و فرهنگ عمومی نسبت به انجام فعالیت‌های اقتصادی به شکل تعاونی»، «توسعه و ترویج فرهنگ رقابت و منع انحصار» و «توسعه و گسترش فرهنگ‌اسلامی در فعالیت‌های اقتصادی» دسته‌بندی شده که هر کدام از این تکالیف دارای زیربخش‌های متنوعی برای اجرایی شدن هستند.

خانی افزود: وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «امور اقتصادی و دارایی»، «سازمان صدا و سیما» و «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری» مخاطبان اصلی این تصویب‌نامه هستند که قرار است در کنار اتاق‌های «تعاون» و «بازرگانی» به ایفای وظایف تعریف شده خود بپردازند.