صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزینه بهتری برای نیمه حرفه‌ای‌ها است

سنا - صندوق‌های سرمایه‌گذاری انتخاب مناسبی در بورس اوراق بهادار هستند. دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار، به سهامداران توصیه می‌شود که با تحلیل بیشتری تصمیم‌گیری کرده و سهامداران حقیقی حتی آنهایی که نیمه حرفه‌ای هستند برای سرمایه‌گذاری در بازار به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کرده و از سرمایه‌گذاری مستقیم خودداری کنند.

سیدروح‌الله میرصانعی ادامه داد: به طور قطع تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بازار، بلندمدت بوده و آنها با بررسی همه جوانب کار، وارد بازار می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته ممکن است که در برخی از هفته‌ها، صندوق‌ها بازدهی بالاتری از بازار نداشته باشند، اما نباید طی یک هفته در مورد عملکرد این صندوق‌ها قضاوت و تصمیم‌گیری کرد و در خصوص آنها نظر داد.

دبیرکل کانون کارگزاران با اشاره به اینکه در بلندمدت عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سهام مثبت بوده، ابراز داشت: این صندوق‌ها توانسته‌اند نقدینگی زیادی را جذب کنند که این پدیده به خودی خود مثبت ارزیابی می‌شود.

میرصانعی با تاکید بر اینکه بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازدهی‌های مورد انتظار در بازارهای رقیب بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کم ریسکی نسبت به سرمایه‌گذاری شخصی سهامداران در بورس اوراق بهادار محسوب می‌شود.