گروه بورس - شرکت خدمات مدیریت صبا تامین دو بلوک از شرکت‌های پتروشیمی و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بلوک سایپا را می‌فروشد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی امروز بلوک ۸/۴ درصدی سایپا را روی میز فروش می‌گذارد.

در پی عرضه و معامله بلوک‌های ۹/۴ و ۰۳/۴ و ۱/۲ درصدی سهام سایپا که در ۱۴ مرداد و ۲۲ و ۲۸ شهریور به همان قیمت پایه هر سهم ۴ هزار و ۸۴۶ ریال توسط شرکت ایمن جوش سایپا خریداری شد، «شستا» نیز فردا عرضه‌کننده یک بلوک ۸/۴ درصدی خواهد بود.

به این ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۵۰۰ میلیون سهم سایپا را به قیمت پایه هر سهم ۴ هزار و ۸۴۶ ریال با شرایط یکجا و ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط عرضه می‌کند.

خریدار این تعداد سهام ۹ روزکاری مهلت دارد تا با پرداخت وجه نقد تعیین شده، قطعیت این معامله را احراز کند.

از سوی دیگر از ۱۴ مهر‌ماه شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از طرف شرکت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمیایی و شیمیایی تامین، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیش از ۴۳ میلیون و ۷۴۳ هزار سهم پتروشیمی فارابی را در قالب بلوک ۴۹/۸۷ درصدی عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه هر سهم این تعداد سهام ۱۰ هزار و ۲۶۶ ریال و شرایط معامله ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط تعیین شده است.

این در حالی است که در۲۰ مهرماه شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از طرف شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمیایی و شیمیایی تامین، اقدام به عرضه بیش از ۴۳ میلیون و ۷۴۳ هزار سهم پتروشیمی اصفهان معادل ۳۴/۳۴ درصد خواهد کرد.

قیمت هر سهم این عرضه نیز ۶۰۰ تومان و شرایط معامله ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط تعیین شده است. این دو بلوک، از طریق کارگزاری صبا تامین عرضه خواهند شد.

در صورت معامله هر دو بلوک، خریداران طی ۹ روز کاری فرصت خواهند داشت تا با پرداخت وجه نقد معامله نسبت به قطعی شدن معامله اقدام کنند.