ایرنا - معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: نه تنها‌ وقفه‌ای در روند اجرای برنامه خصوصی‌سازی ایجاد نشده بلکه جلسات هیات واگذاری به صورت مرتب برگزار می‌شود. اصغر ابوالحسنی، با رد متوقف شدن اجرای برنامه خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی ‌افزود: به محض آنکه شرکت‌های دولتی مراحل واگذاری خود را طی کنند، عرضه آنها انجام می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت:‌ برای خصوصی‌سازی هر شرکت دولتی مراحلی نظیر آماده‌سازی، قیمت‌گذاری و همچنین تصویب در هیات واگذاری باید صورت گیرد تا امکان عرضه آنها به یکی از روش‌های بورس،‌ مزایده،‌ مذاکره و غیره فراهم شود.

وی ادامه داد:‌ این مراحل همواره وجود داشته و زمانی که یک شرکت، ‌کارخانه یا مجموعه فعال اقتصادی که در گروه یک یا دو قرار دارند برای واگذاری تصویب می‌شوند، روند کار ادامه می‌یابد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: ‌هیات واگذاری هر هفته جلساتی را برای تصویب واگذاری سهام شرکت‌های دولتی برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری ۵۲۴ شرکت در سال جاری و گذشت شش ماه از این سال و اجرایی نشدن حتی نیمی از این برنامه ‌گفت: هرچند این امر طبیعی است، ولی شرکت‌های قابل واگذاری تاکنون مشخص و برنامه واگذاری به آنها اعلام شده و بر همین اساس منابع درآمدی ناشی از واگذاری آنها در بودجه سال‌جاری لحاظ شده است.

ابوالحسنی افزود:‌ در صورتی که شرایط بازار، وضعیت اقتصادی،‌ بورس و محیط اقتصادی داخل و خارج از کشور به گونه‌ای باشد که امکان واگذاری این شرکت‌ها وجود داشته باشد، واگذاری صورت خواهد گرفت؛ در غیر این صورت الزامی برای واگذاری آنها با هر قیمت یا کیفیتی وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد گفت‌:‌ هر تعداد از شرکت‌هایی که براساس برنامه‌ریزی سال جاری باید واگذار شود امسال به فروش نرود، در سال‌های بعد واگذاری آنها انجام خواهد شد.