سنا - شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خود، اجازه دارند تا ۴۰ درصد دارایی‌هایشان را در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند. مدیرعامل شرکت کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران با بیان مطلب بالا گفت: با این شرایط شرکت‌های بیمه‌ای از امکان خوبی برای سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار برخوردار هستند و از این رو توصیه می‌شود تا حضور فعال‌تری در بورس اوراق بهادار داشته باشند.

امیرحسین ارضا با اشاره به سمینار تخصصی استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بورس که با تاکید بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تاسیس آن در صنعت بیمه برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: در این همایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک ابزار مناسب برای سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار معرفی شدند.وی افزود: شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به شبکه گسترده فروش خود، می‌توانند برای جذب منابع مالی‌ با همکاری نهادهای فعال مانند کارگزاران بورس اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک راه‌اندازی کنند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند بازاریابی گسترده‌ای داشته باشند، تصریح کرد: در این بین، شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در راه‌اندازی صندوق مشارکت داشته یا خودشان به طور مستقیم ذی‌نفع باشند.ارضا با مقایسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند طلا، ساختمان، بانک، ارز، بورس و... گفت: آمارها نشان می‌دهد که طی سال گذشته بازدهی بورس از سایر بازارها بیشتر بوده است.ارضا خاطرنشان کرد: بورس اوراق بهادار فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای شرکت‌های بیمه‌ای فعال در کشور به شمار می‌رود.