مهر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعلام اسامی شرکت‌های دولتی دارای اولویت برای واگذاری سهام به سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت: هلدینگ خلیج‌فارس در اولویت واگذاری قرار دارد. علی صالح‌آبادی درباره اعلام نتایج بررسی فهرست ۲۹۰ شرکتی که سازمان خصوصی‌سازی به سازمان بورس برای تعیین اولویت‌های واگذاری سهام ارائه کرده بود، گفت: اولویت‌های واگذاری سهام بر اساس این فهرست مشخص و به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی هرچه سریع‌تر شرکت‌ها را بر اساس آمادگی آنها جهت عرضه در بورس مشخص کند، سیاست این سازمان را همین موضوع اعلام کرد و افزود: این سیاست در نامه‌ای که در این خصوص به سازمان خصوصی سازی ارائه شده، مطرح شده است.

وی با بیان اینکه هر شرکتی که از آمادگی بیشتری برخوردار است، به‌طور قطع در اولویت واگذاری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها که زودتر از بقیه بتوانند مراحل واگذاری را طی کنند، در اولویت قرار دارند.

صالح‌آبادی با اشاره به شکل‌گیری هلدینگ خلیج‌فارس تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها که وضعیت مناسب‌تری برای واگذاری داشتند در این هلدینگ قرار گرفتند، بنابراین هلدینگ خلیج‌فارس و برخی شرکت‌های پتروشیمی برای ورود به بورس سریع‌تر پیگیری شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های نفتی شرکت حفاری در اولویت قرار دارد و نیروگاه‌ها برای عرضه در بازار سوم فرابورس نیز می‌توانند سریع‌تر آماده شوند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بین شرکت‌هایی که می‌توانند در بورس یا فرابورس عرضه شوند‏، تفکیک قائل شده‌ایم. این شرکت‌ها دسته‌بندی شده و این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفته است.