سنا - مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها، بیمه‌ها و مدیران ارشد بازار سرمایه آمادگی خود را برای حضور در همایش «بازار سرمایه در تامین مالی»‌ اعلام کرده‌اند. این همایش روز بیست و نهم آذرماه جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد، تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه آمادگی خود را برای شرکت در این همایش اعلام کرده‌اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار هدف از برگزاری این همایش بزرگ را بحث، تبادل نظر و هم‌اندیشی ذی‌نفعان، سیاست‌گذاران و نهادهای تاثیر گذار بر بازار اوراق بهادار برای تسهیل تامین مالی از بازار اوراق بهادار و تبیین اهمیت و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور به‌خصوص تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی عنوان کرد.

دکتر علی صالح‌آبادی با بیان اینکه تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها از مهم‌ترین وظایف بازارهای مالی است، اظهار داشت:‌ در این همایش محورهای متعددی همچون نقش ابزارهای نوین مالی در تسهیل فرآیند تامین مالی شرکت‌ها، راهکارهای تعامل بهینه بازار سرمایه و پول، نقش بیمه در تسهیل فرآیند تامین مالی از طریق بازار اوراق بهادار و سازوکارهای جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تامین مالی شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان بورس به محدودیت‌های منابع مالی سیستم بانکی کشور اشاره کرد و گفت: همین امر باعث شده است تا ‌لزوم تامین مالی از طریق بازار سرمایه بیش از پیش مورد توجه مدیران و فعالان اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی افزود:‌ بازار اوراق بهادار، همانند هر مجموعه دیگری، نیازمند حرکت هماهنگ اجزا و نهادهای اساسی آن دارد که بدون شک بدون مشخص بودن مسیر راه و ترسیم چشم‌اندازها، توسعه در آن دست یافتنی نخواهد بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشرفت‌های قابل‌توجه بازار سرمایه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ‌این بازار راه طولانی را در پیش دارد که در این خصوص مجموعه فعالان بازار اوراق بهادار نیازمند هم‌اندیشی با یکدیگر هستند تا هماهنگی بیشتری بین اجزای آن ایجاد شود. وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور گسترش تامین مالی از طریق بازار اوراق بهادار همایشی با حضور و مشارکت مدیران ارشد شرکت‌ها و نهادهای موثر بر بازار اوراق بهادار روز ۲۹ آذرماه امسال برگزار خواهد شد تا وضعیت موجود و فرصت‌های پیش روی تامین مالی ارزیابی شود.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش، سه نشست تخصصی با موضوع نقش نهادهای خارج از بازار اوراق بهادار در تامین مالی بازار اوراق بهادار،‌ تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های از طریق بازار اولیه و نقش نهادهای مالی در تامین مالی بازار اوراق بهادار برگزار خواهد شد.