سنا - در صورتی که سهامداران عمده و سازمان خصوصی‌سازی نسبت به عرضه‌های جدید اقدام کنند، بازار روند مطلوب‌تری به خود می‌گیرد و می‌توان شاهد ایجاد تعادل در بازار بود. یک کارگزار بورس با بیان این مطلب اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه روند صعودی بازار شتابان است و به منظور تعادل بخشی به بازار این انتظار وجود دارد که با عرضه سهام جدید، رشد بورس آرام و مستمر باشد.

حسنعلی بشارت احسانی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود روند صعودی شاخص تا تیرماه و فصل مجامع ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در این مدت شرایط مناسبی به وجود آمده تا متولیان امر فضا را برای ورود شرکت‌های جدید، به ویژه شرکت‌های اصل ۴۴، مهیا کنند. احسانی افزود: اگر در چنین شرایطی سهام جدید در بازار عرضه‌ شود، بازار روند مطلوب‌تری به خود می‌گیرد و می‌توان سرمایه‌های جدید‌تری را جذب بازار کرد و روند سوددهی بازار را مداوم ساخت.

به گفته وی با ایجاد عرضه‌های جدید، بخشی از نقدینگی بازار به سمت سهام جدید حرکت می‌کند و مقداری از فشار موجود بر روی برخی سهام بازار کمتر می‌شود.مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در زمینه تاثیر کاهش نرخ سود بانکی و رویه کنونی بازار گفت: کاهش نرخ سود بانکی بر استقبال از بازار سهام تاثیرگذار است و می‌تواند عاملی باشد تا عده‌ای، وجوه سرمایه‌گذاری خود را از بانک‌ها خارج کرده و به سمت بازارهای پربازده مانند بورس حرکت دهند.

به گفته وی، بازار پول، ارز و مسکن و ...، هم‌اکنون از جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیست و همین امر عاملی است تا توجه سرمایه‌گذاران به سمت بورس بیشتر باشد.