توسعه ابزارها و نهادهای مالی، نصب نرم‌افزار جدید و بین‌المللی شدن بورس ایران
سنا- توسعه ابزارها و نهادهای مالی، اولویت سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 1386 است.

دکتر علی صالح‌آبادی گفت: در ادامه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز اجرای درست و مناسب خصوصی‌سازی، ایجاد شرکت‌های تامین سرمایه‌ یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های بازار سرمایه کشور است.
وی افزود: شرکت‌های تامین سرمایه نهادی است که تاکنون در کشور سابقه نداشته است و علاوه بر کمک جدی به بازار سرمایه و توسعه آن، بازار اولیه را نیز سازماندهی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه ابزار‌ها نیز ابزار صکوک به عنوان ابزار بدهی مهم‌ترین ابزار به شمار می‌رود که در سال ۸۶ مورد توجه و در اولویت برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد و شرکت‌هایی می‌توانند منابع مالی موردنیاز برنامه‌ها و طرح‌های خود را با انتشار آن فراهم کنند. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار«اتوس» را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان توصیف کرد که تحول اساسی در بازار سرمایه ایجاد و امکانات لازم برای افزایش حجم معاملات را فراهم خواهد کرد. وی تاکید کرد: از ۷هزار میلیارد تومان درآمدی که دولت براساس واگذاری سهام شرکت‌ها پیش‌بینی کرده است، ۴هزار میلیارد تومان به عنوان رد دیون دولت به سازمان‌های مختلف مورد توجه است و سازمان بورس برای تحقق ۳هزار میلیارد تومان دیگر و عرضه سهام به طور آزاد ضمن اعلام آمادگی کامل، تمام تلاش و توان خود را به کار می‌بندد. دکتر صالح‌آبادی با اشاره به اینکه بسترسازی قانونی و مقرراتی برای بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است، یادآور شد: در سال ۸۶ نیز مانند سال گذشته این سازمان مقررات موردنیاز فعالیت بورس‌ها و نهاد‌های مالی را به صورت کارا و منصفانه فراهم خواهد ساخت. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر توجه این سازمان به حضور در عرصه جهانی، گسترش ارتباط با نهادهای بین‌المللی و تلاش برای استفاده و الگوبرداری از قوانین و مقررات کشورهای پیشرفته گفت: فدراسیون جهانی کمیسیون‌های بورس و اوراق بهادار به زودی درباره درخواست عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار کشورمان تصمیم‌گیری و اعلام‌نظر می‌کند.