رشد 82/3درصدی شاخص کل و 44/10درصدی شاخص بازده نقدی

سنا- بورس اوراق بهادار تهران در سال هشتاد و پنج ۲۳۹ جلسه فعالیت داشت که در این مدت حدود یک‌میلیون خریدار، یک‌میلیون و ۸۵۸هزار و ۹۹۹ دفعه معامله کردند. در سالی که گذشت ۱۵میلیارد و هشتصدمیلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۵هزار و ۶۴۵میلیارد ریال معامله شد.

ارزش بازار سرمایه کشور که در پایان ۲۴۴ روز فعالیت سال ۱۳۸۴ به ۳۲۵هزار و ۸/۷۲۸میلیارد ریال رسیده بود در پایان اسفند ۸۵ به ۳۹۵هزار و ۲/۲۸میلیارد ریال رسید.

در پایان اسفند سال گذشته ۱۴۸ شرکت در تابلوی اصلی، ۱۸۰ شرکت در تابلوی فرعی و ۸۹ شرکت در تابلوی غیر رسمی یا تابلوی چهارم فعالیت داشتند که مجموع آنها به ۴۱۷ شرکت می‌رسد.

تعداد شرکت‌هایی نیز که به طور مشروط پذیرفته شده‌اند در پایان سال ۸۵ سی و دو شرکت اعلام شده است.

در زمینه پذیرش شرکت‌های جدید و عرضه اولیه نیز سه شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان برای نخستین بار پس از پذیرش و درج در بورس معامله شدند.

شاخص قیمت کل در پایان سال ۸۵ به نه‌هزار و ۰۱/۸۲۱ واحد رسید که نسبت به پایان سال ۸۴ بیانگر رشد ۸۲/۳درصدی است. این در حالی است که در نیمه دوم سال ۱۳۸۵ شاخص از مرز ده‌هزار نیز عبور کرد.

شاخص قیمت تابلوهای اصلی و فرعی نیز نسبت به سال ۸۴ نشان دهنده به ترتیب ۰۷/۷درصد رشد و ۹۲/۶ واحد کاهش هستند.

در مدت مشابه، شاخص صنعت ۴۰/۴درصد رشد، شاخص بازده نقدی ۴۴/۱۰درصد رشد و شاخص قیمت و بازده نقدی ۷۰/۱۴درصد رشد

داشته‌اند.

در سال ۱۳۸۵ شش سازمان دولتی و شرکت‌های مادر تخصصی دولتی به نام‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت ساتکاب، شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی دومیلیارد و ۵۴۳میلیون سهم به ارزش شش‌هزار و ۶۸۶میلیارد ریال عرضه کردند.