ایسنا- سهام شرکت‌های بزرگ دولتی برای کشف قیمت در بورس در حال آماده‌سازی هستند. سیدمهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌‌‌سازی، از عرضه پنج درصد سهام مپنا برای کشف قیمت در بورس خبر داد و افزود: ۲۵فروردین ماه عرضه سهام مپنا را در بورس خواهیم داشت.

وی همچنین به عرضه سهام فولاد خوزستان و صنایع آلومینیوم ایران اشاره کرد و افزود: با نهایی شدن مدارک این شرکت‌ها در بورس، اوایل اردیبهشت ماه برای کشف قیمت در بورس عرضه سهام این شرکت‌ها انجام خواهد شد.

عقدایی درباره مزایده‌هایی که در سال ۸۶ انجام خواهند شد، توضیح داد: هیات عالی واگذاری باید برای مزایده‌های خود برای سال ۸۶ تشکیل جلسه دهد که امیدواریم پس از آن شروع این مزایده‌ها را داشته باشیم.

اطلاعیه فروش شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران(مپنا) اولین و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خصوصی کشور سه‌شنبه ۱۵اسفندماه سال ۱۳۸۵ در بورس اوراق بهادار تهران صادر شد.

در همان روز ۱۴۵میلیون و ۲۰۰هزار سهم معادل سه‌درصد سهام مدیریت پروژ‌ه‌های نیرو‌گاهی ایران (مپنا) برای اولین بار پس از درج و پذیرش نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در تابلوی فرعی و با نماد «رمپنا» عرضه شد.

در این عرضه محدودیت هر دستور خرید حداقل ۵۰۰هزار سهم بدون تکرار برای هر ایستگاه معاملاتی عنوان شده بود.

اما در روز عرضه سهام شرکت مپنا به دلیل تفاوت بین قیمت فروشنده و خریدار به جلسه معاملات دیگری موکول شد که در نهایت عرضه این سهام را در ۲۵فروردین ماه در بورس خواهیم داشت.