فارس-‌ سال ۸۶ در شرایطی برای بازار سهام کشور آغاز شد که در برابر اخبار مربوط به دستگیری سربازان انگلیسی و تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران شاخص‌های بورس با سیر صعودی همراه و برخی از سهام با افزایش تقاضای خریداران روبه‌رو شدند. از ابتدای فعالیت بازار سهام در روز یکشنبه مورخ ۵/۱/۸۶ تا روز شنبه مورخ ۱۱/۱/۸۶ در مجموع ۵هزار و ۶۵۲ خریدار در عرض ۵ روز کاری اقدام به خریداری ۵۱میلیون و ۱۸۵هزار و ۸۰۷ برگ سهم عادی و حق تقدم کردند که ارزش این معاملات بیش از ۲/۱۲میلیارد تومان برآورد شده است.

کمترین خریداران سهام در طول ۵ روز کاری مربوط به شنبه مورخ ۱۱ فروردین با یک‌هزار و ۹ نفر و بیشترین تعداد خریداران به روز چهارشنبه مورخ ۸ فروردین با یک‌هزار و ۲۹۹ نفر تعلق داشت. آمار و ارقام در محدوده یاد شده نشان می‌دهند که از ۴۱۷ شرکت حاضر در بورس سهام ۱۴۱ شرکت مورد خرید و فروش واقع شد که میانگین بازدهی این تعداد شرکت و در واقع کل بازار زیان ۲درصدی بود.

این زیان در شرایطی به دست آمد که گروه قطعه‌ساز و خودرویی بورس با بیشترین رشد قیمت و بازدهی همراه بودند. به طوری که در عرض ۵ روز کاری شرکت‌های الکترونیک خودرو شرق و کمک فنر ایندامین با بیش از ۸درصد و زامیاد و قطعات اتومبیل با بیش از ۵درصد بازدهی از جمله بهترین‌های بازار بودند.

از سویی دیگر رشد قیمت‌های جهانی مس منجر به افزایش تقاضای خرید سهام ملی مس شد، به طوری که سهام این شرکت هم اکنون با تقاضای ۸میلیونی مواجه شده است. از سوی دیگر سهام بانک پارسیان نیز از جمله گزیده‌های اصلی فعالان محدود بازار بود.

این آمار و ارقام در حالی به ثبت رسیده که از جمله وقایع قابل توجه در مدت مذکور توقف نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر و افزایش سرمایه ۲۰درصدی از محل اندوخته بود که با این افزایش سرمایه غدیر از بیش از ۵۰۰میلیارد تومان به بیش از ۶۰۰میلیارد تومان بالغ شده است و از لحاظ میزان سرمایه این شرکت بعد از فولاد مبارکه با سرمایه یک‌هزار و ۵۸۰میلیارد تومانی، سایپا با سرمایه ۷۰۰میلیارد تومانی در رده سوم ایستاد و از رتبه چهارم به رده سوم صعود کرد و ملی مس را به یک چهارم فرستاد.