علی اسلامی بیدگلی، مدیرعامل کارگزاران رضوی در رابطه با وضعیت معاملات سهام در طول فعالیت ابتدای سال گفت: مهم‌ترین رویداد بازار سهام در ابتدای سال عدم واکنش منفی بازار به مساله دستگیری سربازان انگلیسی و تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران است که با توجه به رشد شاخص‌ها و مثبت بودن بازار باید این اتفاق را به فال نیک گرفت. وی افزود: با توجه به تعطیلات به طور میانگین روزانه ۲میلیارد تومان در بورس معامله می‌شد که کاهش معامله بیشتر به عدم حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعطیل بودن این گروه از فعالان اصلی بازار مربوط است.

اسلامی بیدگلی درخصوص وضعیت شرکت‌ها ابراز داشت: ۷۰درصد معاملات ابتدای سال مربوط به شرکت‌های فولاد مبارکه، سایپا، بانک پارسیان و برخی شرکت‌های قطعه‌ساز است.

وی افزود: نسبت پایین قیمت به درآمد سهام شرکت‌های قطعه‌ساز و خودرویی و در پیش رو بودن مجامع این‌گونه شرکت‌ها منجر شد که سهام این گروه با رشد قابل توجهی روبه‌رو شدند. اسلامی بیدگلی به افزایش قیمت جهانی مس اشاره کرد و گفت: رشد حدود هزار دلاری مس در بازارهای جهانی موجب توجه سهامداران به شرکت ملی مس شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مجموع روند حرکت بازار سهام در شروع سال جدید به‌رغم تصور منفی، مثبت اما کم‌رونق بود و عدم افت بازار در برابر مسائل سیاسی را باید نشانه‌ای از آمادگی بازار سهام دانست.

اظهارات «اسلامی بیدگلی» در شرایطی بیان شد که «اکبر زرگانی‌نژاد» مدیرعامل کارگزاری امین سهم نیز به قضاوت جمعی مثبت معتقد است.

وی گفت: رشد قیمت سهام برخی از شرکت‌ها منجر به رشد شاخص کل بورس شد، اما باید برای وضعیت آتی بورس منتظر فعل و انفعالات در پیش‌رو بود.

«زرگانی‌نژاد» درخصوص معاملات ابتدای سال اظهار داشت: به دلیل تعطیلات آمار معاملات و نوسان قیمت‌ها محدود بود و برخی از سهام با توجه به اخبار درونی و بیرونی با اقبال فعالان روبه‌رو شدند.