بیتا احمدی

گروه بورس- کلیه سهامداران و فعالان بازار سرمایه می‌توانند به سایت اینترنتی شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان به آدرس WWW.Oibroker.com مراجعه و به اطلاعات موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.با کلیک روی آدرس مزبور صفحه‌ای به رنگ قرمز و سفید پیش‌رویتان گشوده می‌شود. در صفحه اصلی این سایت شما می‌توانید آخرین اخبار سیاسی- اقتصادی، اخبار بازار سرمایه، نوسانات شاخص بورس و آخرین وضعیت شرکت‌ها را ملاحظه کنید. در بالای صفحه اصلی یکسری لینک تعبیه شده است با این عناوین: خلاصه بازار، درباره ما، ارتباط با ما، سایت‌های مفید، گالری عکس‌ها، صفحه اول، امور مشتریان، راهنمای سایت.البته لینکی به تازگی در میان لینک‌های فوق خودنمایی می‌کند با نام جت با مدیریت در این قسمت در صورتی که مدیر این شرکت Online باشد، هریک از کاربران این سایت می‌توانند با ایشان صحبت کنند. این اتاق گفت‌وگوی اینترنتی در شرایطی فراهم شده است که در ذهن عموم افراد جامعه واژه بورس تداعی‌کننده سالنی بزرگ، شلوغ و پرهیاهو است. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نبود چنین جنب و جوشی بدون تردید حرکت اقتصاد زمین را باز می‌دارد گردشی را که در آن منابع مالی از نهادهای پس‌اندازکننده به سمت مصرف‌کنندگان آن در حرکت است و بازارهای اوراق بهادار به ویژه از نوع دست دوم آن این چرخش و توزیع بهینه را نظم می‌بخشد. بازار دست‌دوم اوراق‌بهادار همواره فعالیت کارگزاری را با خود یدک کشیده و هر کدام به تنهایی و بدون یکدیگر مفهومی ندارند.در لینک «راهنمای سایت» می‌خوانید: شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در کنار وظیفه اصلی خود که همانا دادوستد اوراق‌بهادار پذیرفته شده در بورس است، اطلاع‌رسانی به عوامل بازار سرمایه نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. سرعت در انتقال اخبار، صحت اخبار و مرتبط بودن اخبار مواردی است که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

روزآمدن شدن سایت:

بخش‌های مختلف سایت براساس اطلاعات جدید دریافتی که بر روی سایت قرار خواهند گرفت روزآمد خواهد شد، ذکر دو نکته در این راستا ضروری‌است: نکته اول: بخش‌های بازار امروز، اخبار سیاسی اقتصادی و اخبار بازار سرمایه به محض قراردادن یک خبر جدید توسط مدیریت سایت به صورت خودکار به روز خواهد شد. این روزآمدی به گونه‌ای است که کل صفحه روزآمد نشده و فقط بخش مورد نظر با خبر جدید در پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این یکی از ویژگی‌های سایت به شمار خواهد آمد.نکته دوم: بخش‌های نوسان شاخص و آخرین وضعیت به صورت خودکار روزآمد نشده و بیننده باید با به روزرسانی دستی، آخرین تغییرات را در این دو بخش مشاهده نماید.

اخبار متحرک

در سایت دو Ticker (اخبار متحرک) وجود دارد.

سمت راست: این Ticker گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار بازار را به اطلاع می‌رساند.سمت چپ: این Ticker به اخبار خارجی از قبیل نرخ فلزات در بازارهای جهانی اختصاص داده شده است.