فارس- مشاور وزیر صنایع گفت: مجمع عادی سالانه شرکت ایرالکو در تاریخ ۲۹ خرداد ماه برگزار نخواهد شد و با تعویق یک هفته ای تا ۱۰ روزه مواجه شده است.

ایرج اکبریه، در رابطه با دلیل این تعویق ابراز داشت: چون گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت به موقع آماده نشده، مقرر شد زمان برگزاری مجمع سالانه ایرالکو به یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تاریخ ۲۹خرداد ماه موکول می شود. با این اوصاف مجمع عادی سالانه ایرالکو در نیمه اول تیرماه برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر صنایع در ادامه اظهارات خود گفت: عرضه تدریجی سهام ایرالکو تا قبل از توقف نماد معاملاتی ایرالکو (جهت حضور در مجمع سالانه) انجام خواهد شد و باقی‌مانده سهام قابل عرضه این شرکت به فروش خواهد رسید.

اکبریه در پاسخ به این سوال که چند ‌درصد از سهام ایرالکو به کارگزاری سهام عدالت واگذار می‌شود ابراز داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سازمان خصوصی‌سازی ۲۵‌درصد از سهام ایرالکو را به کارگزار سهام عدالت واگذار خواهد کرد.

وی افزود: این اقدام در مرحله دوم واگذاری سهام عدالت که در شهریور یا مهرماه خواهد بود، انجام خواهد شد.

مشاور وزیر صنایع در رابطه با کشف قیمت یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی ایرالکو گفت: پیش‌بینی ما هم همین نرخ بود و قیمت اولیه سهام ایرالکو از نظر ما قابل قبول است.

وی افزود: هرچند که بر اساس ارزش ذاتی شرکت‌، هر سهم ایرالکو بیش از اینها می‌ارزید، اما به هر حال تعیین قیمت سهام به عهده بازار سهام است. از سوی دیگر معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: سهام باقی‌مانده ایرالکو ظرف ۲ یا ۴روز کاری عرضه می‌شود.

مهدی عقدایی افزود: باقی‌مانده سهام ایرالکو که حدود یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار سهم است، ظرف ۲ یا ۴روز کاری عرضه خواهد شد.

وی افزود: در صورت کشش بازار این عرضه در ۲روز و در غیر این صورت در ۴روز کاری یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار سهم ایرالکو به طور تدریجی به فروش گذاشته خواهد شد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی خبر موکول شدن زمان مجمع سالانه ایرالکو از ۲۹ خرداد به حداکثر ۲هفته بعد از آن را تائید کرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که با توجه به نشست هماهنگی عرضه سهام فولاد خوزستان کشف قیمت چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی چه زمانی خواهد بود ابراز داشت: زمان عرضه ۵‌درصد از سهام فولاد خوزستان به‌طور قطع بعد از برگزاری مجمع عادی سالانه خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که مجمع این شرکت در نیمه اول تیرماه باشد، در اواخر تیرماه و در غیر این صورت حداکثر در نیمه اول مردادماه سهام این شرکت نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در ادامه گفت‌وگو با فارس از برگزاری مزایده ۱۰ شرکت دولتی در روز جاری خبرداد و ابراز داشت: با مزایده ای که دیروز سازمان خصوصی‌سازی برگزار کرد، شرکت‌های مهندسی مشاور آب و برق تهران‌، قند ارومیه، نصب نیرو، مواد ریخته‌گری، مهندسی مسکن و نواحی آینده‌ساز، صنایع هواپیمایی ایران، روکش چوبی ایران‌، فولاد کرمان و زیاران به فروش رفت.