ایسنا- جلسه هماهنگی موسسان شرکت بورس از سوی کمیته اجرایی در روز سه‌شنبه (۱۴شهریورماه) با حضور نهادهای مالی و کارگزاران موسس شرکت برگزار خواهد شد. حسین خزلی خرازی، دبیر کمیته اجرایی هیات موسس شرکت بورس، در گفت‌وگو با ایسنا، به مهلت واریز وجوه از سوی موسسان شرکت بورس و این که تا دوشنبه (۶ شهریورماه) این زمان به پایان رسیده بود، گفت: دریافت سهم‌الشرکه از موسسان شرکت بورس اوراق بهادار به پایان رسید و در روز گذشته جلسه کمیته اجرایی برگزار شد و آمار و ارقام نیز نهایی شده است.

وی با اشاره به این که نهادهای مالی ۴۰‌درصد از وجوه خود را واریز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اما کارگزاران ۳۴‌درصد را پر کرده که باقی در قالب پذیره‌نویسی عمومی قرار خواهد گرفت.

خرازی از دعوت کمیته اجرایی هیات موسس شرکت بورس، از موسسان شرکت خبر داد و افزود: ۱۴ شهریورماه جلسه هماهنگی موسسان در کارگزاری بانک کشاورزی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۳۰ شرکت موسس شدند که شامل ۷۹ کارگزاری و ۴۱ نهاد مالی هستند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه هماهنگی موسسان، کمیته اجرایی گزارش به موسسان داده و پس از دریافت وکالت‌نامه برای انجام مراحل ثبت شرکت‌ها و انجام پذیره‌نویسی اقدام خواهد کرد.

دبیر کمیته اجرایی هیات موسس شرکت بورس، در ادامه، پذیره‌نویسی شرکت را هفته آینده دانست و گفت: در نهایت‌ تا پایان شهریور ماه مجمع موسسان شرکت بورس تشکیل خواهد شد.