خبرگزاری مهر- دبیر کمیته اجرایی هیات‌موسسان شرکت بورس با تاکید بر اینکه امیدواریم پذیره‌نویسی شرکت بورس تا ۲۰ شهریور‌ماه انجام شود‌، گفت: اولین مجمع موسسان شرکت بورس را تا پایان ماه جاری را برگزار می‌کنیم. حسین خرازی گفت‌: در‌جلسه روز سه‌شنبه هفته‌جاری کمیته اجرایی در مورد نحوه تخصیص سهام به نهاد‌های مالی و کارگزاران و اینکه چه مقدار پول جمع‌آوری شده و میزان درصد نهایی هر کدام از نهاد‌های مالی و کارگزاری‌ها چقدر است، گزارش لازم را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین از موسسان وکالت گرفته می‌شود تا بتوانیم کار ثبت شرکت بورس را هر‌چه زود‌تر انجام دهیم‌.دبیر‌کمیته اجرایی هیات‌موسسان شرکت بورس گفت: در جلسه روز سه‌شنبه صالح‌آبادی و اعضای هیات‌مدیره سازمان بورس دعوت شده‌اند و در حقیقت این جلسه دومین گردهمایی موسسان شرکت بورس است.

خرازی گفت: امیدواریم هر‌چه زود‌تر مجوز پذیره‌نویسی از ثبت شرکت‌ها بگیریم و درحوالی ۲۰‌شهریور‌ماه پذیره‌نویسی عمومی شرکت بورس انجام گیرد و تا پایان شهریور اولین مجمع عمومی موسسان شرکت بورس را برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: با توجه به پول‌های واریز شده از سوی نهاد‌های مالی و کارگزاران سهم نهادهای مالی حدود ۴۰‌درصد، سهم کارگزاران حدود ۳۴درصد و سهم سایر سهامداران جزء ۲۶درصد خواهد شد.