ایلنا - قیمت سهام قابل واگذاری فولاد مبارکه اصفهان در عرضه اول، حداکثر دو هفته آینده اعلام می‌‏شود. محسن پورسینا، معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه اصفهان، در این باره، گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در واگذاری سهام شرکت‌‏ها در قالب بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی، بررسی‌‏های کارشناسی برای واگذاری سهام فولاد مبارکه آغاز شده است و با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، سازمان خصوصی‌‏سازی و سازمان بورس مقدمات اولیه برای تعیین قیمت و واگذاری سهام این شرکت فراهم شده است و تا حداکثر دو هفته آینده شرایط واگذاری آن منتشر می‌‏شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول واگذاری سهام فولاد مبارکه اصفهان ۵۰درصد از سهام قابل واگذاری در قالب طرح سهام عدالت رییس جمهور به دو دهک پایین جامعه که از نظر معیشتی با مشکل مواجه هستند و حدود ۶/۴میلیون نفر شناسایی شده‌‏اند، واگذار می‌‏شود و ۵۰درصد باقیمانده از طریق توزیع تدریجی از تابلوی بورس در اختیار متقاضیان عمومی قرار می‌‏گیرد.

معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه اصفهان، ارزش پایه سهام فولاد مبارکه را یک‌‏هزار ریال عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس، ۱۵میلیارد و ۸۰۰میلیون سهام قابل واگذاری در این شرکت وجود خواهد داشت. پورسینا، ادامه داد: پیش‌‏بینی می‌‏شود براساس عملکرد مالی فولاد مبارکه اصفهان و سود سه سال گذشته این شرکت قیمت سهام فولاد مبارکه پس از عرضه در سازمان بورس افزایش مطلوبی داشته باشد.