موج- عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: لیست نهایی تابلو غیررسمی‌در پایان دی‌ماه اعلام می‌شود و در این مقطع به این شرکت‌ها فرصت سه‌ماهه برای بازگشت به تابلو فرعی داده می‌شود. سیدعلی حسینی، عضو هیات مدیره سازمان بورس با اشاره به مکاتبات سازمان بورس با شرکت‌های بورسی، اظهار داشت: سازمان بورس تا پایان آذر‌ماه در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌هایی بود که قابلیت انتقال به تالار غیررسمی ‌را داشتند.

وی ادامه داد: از پایان آذرماه به بعد براساس اطلاعات جمع‌آوری شده بررسی و ارزیابی‌هایی از آخرین وضعیت شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار سرمایه اضافه کرد: براساس این ارزیابی‌ها پیشنهاد انتقال برخی از شرکت‌ها به تالار غیررسمی‌به هیات مدیره سازمان بورس ارائه می‌شود تا با مصوبه هیات مدیره، این شرکت‌ها به تابلوی غیررسمی‌منتقل شوند.

وی تصریح کرد: تاپایان دی‌ماه تکلیف شرکت‌هایی که به تالار غیررسمی ‌منتقل می‌شوند ، نهایی می‌شود.

به گفته وی، شرکت‌هایی که در پایان دی‌ماه وارد تالار غیررسمی ‌می‌شوند فرصت سه‌ماهه‌ای برای تطبیق شرایط خود با بورس دربازگشت به تابلوی فرعی خواهند داشت.

حسینی به مکاتبات سازمان بورس با ۸۹ شرکت حاضر در بازار غیررسمی‌اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت‌ها نیز در طی‌ ماه‌های گذشته فرصت کافی برای اصلاح خود داشته‌اند که قاعدتا باید تا پایان سال‌جاری در‌خصوص آنها تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا از تابلو چهارم به عنوان یک درمان موقتی استفاده می‌شود یا به عنوان یک تابلو درکنار دیگر تابلوهای بازار باقی خواهد ماند؟» ، اظهار داشت: وقتی که مسیری برای ورود شرکت‌ها به بورس وجود دارد، قاعدتا باید مسیری نیز برای خروج شرکت‌هایی که از صلاحیت لازم برای حضور در بورس برخوردار نیستند، وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه «شورای بورس این مسیر تحت عنوان تالار غیررسمی ‌پیش‌بینی کرده است» ، به تغییر آیین‌نامه پذیرش شرکت‌ها براساس مصوبه شورای بورس اشاره کرد که منجر به ایجاد تالار غیررسمی‌شده است.

عضو هیات مدیره سازمان بورس تصریح کرد: با توجه به اینکه از این تالار برای شرکت‌های زیان‌ده استفاده می‌شود قاعدتا برای فعالیت این تالار محدودیت زمانی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: باید در بازار سرمایه به سمتی حرکت کنیم که قبل ازپذیرش و درج شرکت‌ها در بورس و قرار گرفتن نام آنها درتابلو ، ۲۰درصد از سهام آنها در بازار سرمایه شناور شود تا با این معضلات در بازار سرمایه مواجه نشویم.

حسینی در پایان با اشاره به انتقال مدیریت پذیرش اوراق بهادار به شرکت بورس، گفت: با توجه به قانون جدید بازار سرمایه شرکت بورس باید دستورالعمل جدیدی را درخصوص پذیرش شرکت‌ها تهیه کند.