ایسنا - وزارت صنایع و معادن با ارسال نامه‌ای به سازمان خصوصی‌سازی خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندگان این وزارتخانه، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس اوراق بهادار به منظور تعیین قیمت پایه اولیه شرکت ملی مس شد. ایرج اکبریه، مشاور وزیر صنایع در امور شرکت‌ها، با اشاره به موافقت هیات عالی واگذاری در خصوص واگذاری ۵درصد از سهام شرکت ملی مس در بورس اوراق بهادار اظهار کرد: وزارت صنایع خواستار برگزاری جلسه‌ای در این زمینه با حضور مسوولان سازمان خصوصی‌سازی است.

وی رقم پیشنهادی وزارت صنایع در مورد ارزش کلی شرکت ملی مس را ۵هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سازمان خصوصی‌سازی این رقم را بالا ارزیابی کرده که با توجه به سوددهی شرکت در سال گذشته تا حدودی درست است، ولی ما این رقم را با توجه به سودآوری امسال و پتانسیل صنعت مس پیشنهاد داده‌ایم. وی با بیان این که معادن مس متعلق به شرکت ملی مس است، تصریح کرد: به همین دلیل این صنعت دارای توان و پتانسیل بالایی است و امیدواریم در جلساتی که برگزار می‌شود، در زمینه ارزش این شرکت با سازمان خصوصی‌سازی به توافق برسیم.

اکبریه در پایان تاکید کرد: براساس برنامه چهارم توسعه، مسوولیت تعیین قیمت پایه شرکت‌ها بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است و ما قصد کمک کردن به این سازمان را به منظور تعیین قیمتی منطقی داریم.