گروه بورس - مجید اسکندری: عملیات احداث پروژه ۱۰۰هزار تنی روی در زنجان با حضور وزیر صنایع آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، امروز کلنگ احداث پروژه ۱۰۰هزار تنی روی با حضور وزیر صنایع، استاندار، فرماندار و نمایندگان زنجان، مدیران گروه شرکت‌های توسعه معادن روی و جمعی از صنعتگران استان زده می‌شود. این پروژه که عملیات زیربنایی آن مدتی است آغاز شده، توسط شرکت تولید روی ایران که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه توسعه معادن روی ایران است، به اجرا در خواهد آمد.

براساس این گزارش این پروژه در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار در پنج کیلومتری جاده دندی - زنجان با سرمایه‌ در گردش ۲۹۶میلیارد تومان احداث می‌شود که از این مقدار ۷/۹۵میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی و بقیه نیز از منابع داخلی و آورده سهامداران تامین می‌شود.

طبق اعلام شرکت، تولیدات شمش روی این پروژه با عیار SHG است و به جز تولید ۱۰۰هزار تن روی، برنامه تولید ۴۹هزار تن کنسانتره سرب با عیار ۵۰درصد و ۸۰۰ تن شمش کادمیوم در سال را دارد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: روند اجرای این پروژه به گونه‌ای تنظیم شده که از حداکثر توان و مهندسی داخلی استفاده شود.

به این منظور به غیر از طراحی پایه و خرید برخی از تجهیزات خاص، بقیه امور مانند ساخت تجهیزات، امور عمرانی، نصب و راه‌اندازی توسط متخصصان ایرانی صورت خواهد گرفت. همچنین این پروژه با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا فعالیت خواهد کرد. به طوری که ۹۶درصد از روی موجود در خاک را بازیابی می‌کند.