فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از موکول شدن عرضه سهام سیمان دشتستان در آینده‌ای نامعلوم و برنامه فروش ۵درصد از سهام فولاد خوزستان تا ۱۵ روز دیگر خبر داد.

مهدی عقدایی ابراز داشت: ترجیح داده شد عرضه سیمان دشتستان با توجه به وضعیت بازار سهام به بعد از روشن قیمت‌گذاری محصول سیمان موکول شود. وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که بازار سهام کشش عرضه تدریجی سهام سیمان دشتستان را در شرایط کنونی ندارد، چرا که وضعیت قیمت‌گذاری محصول سیمانی نامشخص است. وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی عرضه تدریجی و ۵درصدی سهام این شرکت را دارد، اما با توجه به وضعیت نامطلوب بازار سیمان، کشش لازم برای فروش این سهم وجود ندارد. عقدایی اضافه کرد: فعالیت برای بازاریابی و فروش این سهم همچنان دارد.

معاون حقوقی و واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: بر‌همین‌اساس منتظر فرصت و تعیین تکلیف قیمت سیمان هستیم تا جهت کشف قیمت سهام این شرکت اقدامات لازم صورت گیرد. عقدایی تاکید کرد: هم‌اکنون خریدار بلوک ۲۰درصدی سیمان دشتستان وجود دارد، اما به‌دلیل عدم کشف قیمت امکان این واگذاری نیست. وی در پاسخ به این سوال که زمان عرضه سهام فولاد خوزستان بالاخره چه زمانی خواهد بود گفت: در نظر بود ابتدا سهام سیمان دشتستان و سپس سهام فولاد خوزستان عرضه شود که با توجه به عدم عرضه این شرکت سیمانی، فروش فولاد خوزستان زودتر از موعد خواهد بود. وی ادامه داد: در نظر است تا در صورت کشش بازار تا ۱۵ روز دیگر سهام چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ نیز به بخش خصوصی واگذار شود.