مجوز ثبت پذیره‌نویسی «هلدینگ خاورمیانه» صادر شد

گروه بورس - مجوز ثبت هلدینگ خاورمیانه برای ادامه بورس جهت پذیره‌نویسی صادر شد.

به نوشته خبرنگار ما، در حالی که قرار بود از روز گذشته به مدت سه روز پذیره‌نویسی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع‌معدنی خاورمیانه در سراسر کشور آغاز شود، بنابه نظر مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل تکمیل نبودن مدارک و مستندات خود نزد سازمان و عدم ایفای به موقع تعهدات، این پذیره‌نویسی به تعویق افتاده است. بهروز زارع، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در این‌باره گفت که روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به بانک‌های صادرات و پاسارگاد دستور توقف پذیره‌نویسی شرکت مزبور را صادر کرده است. به دنبال تعلیق پذیره‌نویسی ۴۰میلیارد تومانی «هلدینگ خاورمیانه»، مجتبی گودرزی، دبیر هیات اجرایی تاسیس هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به خبرنگار ما گفت: رییس اداره نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار صحیح می‌گوید و ما باید طی یک مهلت قانونی یعنی تا ۸ صبح دیروز مجوز اداره ثبت شرکت‌ها را به سازمان بورس ارائه می‌کردیم.

اما به دلیل برخی مسائل نظیر قطع برق در اداره ثبت و اشکال در سیستم رایانه اداره ثبت که آن هم امری سهوی و طبیعی است، موفق نشدیم مجوز را راس زمان مقرر به سازمان بورس ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه‌طور شما در متن آگهی‌های منتشره در روزنامه‌ها ابراز داشتید که برای پذیره‌نویسی دارای مجوز از سازمان بورس هستید؟ گفت: سازمان بورس مجوز پذیره‌نویسی را به «هلدینگ خاورمیانه» داده است.اما باید مجوز پذیره‌نویسی اداره ثبت شرکت‌ها را به سازمان بورس ارائه می‌کردیم تا فرآیند اجرایی پذیره‌نویسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما دیروز مجوز پذیره‌نویسی اداره ثبت شرکت‌ را اخذ و به سازمان بورس ارائه کردیم.بورس نیز طبق قانون باید چنانچه تخلفی در روند پذیره‌نویسی صورت گرفته باشد، برخورد کند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به تعویق پذیره‌نویسی امکان تمدید آن وجود دارد؟ گفت: چنانچه طی مهلت مقرر وجوه مورد نظر تامین نشود، با نظر و تصویب هیات موسس، مدت پذیره‌نویسی تمدید خواهد شد.