سنا- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور هفت مجوز افزایش سرمایه برای شرکت‌های بورسی و غیر‌بورسی در شهریورماه امسال خبر داد.

«بهروز زارع» گفت‌: مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در شهریورماه گذشته‌، مجوز افزایش سرمایه پنج شرکت پذیرفته شده در بورس را به مبلغ ۱۳۷۰‌میلیارد‌ریال صادر کرد. وی افزود‌: همچنین افزایش سرمایه دو شرکت سهامی عام خارج از بورس در شهریورماه گذشته به مبلغ ۱۵۰۰میلیارد ریال صادر شد.

زارع اظهار داشت‌: مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز تاسیس پنج شرکت سهامی عام را به مبلغ ۵۶۰‌میلیارد ریال صادر کرده است.

وی درخصوص اعلام وضعیت پرونده‌های ارسالی از سوی شرکت‌ها به مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌: از مجموع ۱۰ پرونده‌ ارسالی، تنها با سه درخواست موافقت نشده است. زارع ادامه داد‌: رعایت نکردن قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های مربوطه و عدم‌شفافیت اطلاعات عامل رد این درخواست‌ها بوده است. مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد‌: این مدیریت در شهریورماه امسال بررسی و تکمیل فرآیند پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه ۱۰ شرکت را انجام داد. وی با بیان اینکه پنج شرکت در شهریورماه گذشته درخواست خود را برای انتشار اوراق مشارکت به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند، اظهار داشت‌: این شرکت‌ها هم‌اکنون در حال تکمیل مدارک خود هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را برای انتشار اوراق مشارکت اخذ کنند.