ایسنا- با توجه به روند مثبت تحولات سیاسی کشور و ادامه‌دار بودن آن و همچنین احتمال اعلام پوشش‌های مناسب شش ماهه شرکت‌ها، روند کلی مثبت بازار سرمایه ادامه می‌یابد. میلاد سعدآبادی، کارشناس بازار سرمایه در‌خصوص روند معاملات گفت: در حال حاضر با توجه به عدم رونق در بازارهای مسکن و طلا و ارز نقدینگی‌های جدیدی به سمت بازار سرمایه روانه شده است. وی ادامه داد: به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود بازار سهام روند صعودی آرام اما ادامه داری را در ماه جاری تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر صنایع بازار در شرایط خوبی قرار دارند، گفت: سهام گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی و معدنی احتمالا گزارش‌های شش ماهه خوبی خواهند داشت.

این کارشناس درباره گروه‌های مختلف بازار به خودرویی‌ها اشاره و اظهار کرد: مدتی است که خبرهای خوبی از گروه خودرویی منتشر شده است و در این زمینه می‌توان به احتمال کاهش تحریم‌های مربوط به این صنعت و همچنین کاهش میزان پیش پرداخت برای واردات کالا و خدمات این صنعت که در دولت دهم از ۱۰ درصد به ۱۳۰ درصد معادل ریالی رسیده بود و به دستور بانک مرکزی به ۳۰ درصد بازگشت، اشاره کرد.

وی پیش‌بینی کرد: شرکت‌های این گروه گزارش‌های شش ماهه جذابی نخواهند داشت، ولی افق بلند‌مدت فعالیت شرکت‌های این صنعت روشن است.

سعدآبادی در ادامه رصد صنایع مختلف به سیمانی‌ها اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که روند صعودی این گروه فعلا ادامه‌دار باشد.