مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان کردستان با حضور بیش از 92 درصد سهامداران در محل هتل کوثر تهران برگزار شد. این مجمع به ریاست آقای مهندس محمدعلی بُِد و نظارت آقایان عباس صفاکیش و بهزادپور و دبیری آقای مهندس ابراهیمی، مدیرعامل شرکت سیمان کردستان تشکیل شد. در ادامه این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران تقسیم مبلغ دو هزار و 350 ریال سود به ازای هر سهم مورد تصویب حاضران قرار گرفت. در این مجمع آقای مهندس ابراهیمی ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 92 به سوالات سهامداران پاسخ گفت.
اعتراض سهامداران به نرخ فروش سیمان
سهامداران حاضر در مجمع به نرخ سیمان تعیین شده توسط انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اعتراض شدیدی داشته‌اند و اظهار کردند که قیمت سیمان در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین بوده و قیمت سیمان در حدود کیلویی ۸۰ تومان با قیمت تمام شده فعلی به هیچ وجه همخوانی ندارد.
بیانیه ماموریت شرکت
ماموریت ما تولید و عرضه انواع سیمان و فرآورده‌های بتنی با کیفیت موردنیاز بازار منطقه و کشورهای همجوار می‌باشد. در این راستا از معادن سرشار، بهبود مستمر، خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی و ماشین‌آلات پیشرفته بهره گرفته و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به سودآوری مناسب و رضایت سهامداران و مشتریان توجه ویژه داریم. ضمن اینکه شرکت موارد زیر را هم به عنوان بیانیه ارزش‌ها مدنظر دارد: ارج نهادن به کرامت و سلامت انسان‌ها، رعایت منافع و حقوق ذینفعان، زمین سبز، آب پاک، آسمان آبی، شور و نشاط، یادگیری و تعالی سازمانی، هم‌افزایی و توسعه کارگروهی، استفاده بهینه از منابع و انرژی
تاریخچه
برای اجرای پروژه سیمان کردستان در سال ۱۳۶۵ بنا به پیشنهاد وزارت صنایع، شرکتی به نام شرکت سیمان دیواندره کردستان (سهامی خاص) با مشارکت شرکت‌های سیمان سپاهان و سیمان صوفیان و سیمان شمال با سرمایه یک‌میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ ۲۰/۰۶/۱۳۶۵ تحت شماره ۱۸۸ به ثبت رسید. در سال ۱۳۶۶ هفتاد درصد از سهام شرکت به شرکت احداث صنعت انتقال یافت. در سال ۱۳۶۸ با تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام، نام شرکت به شرکت سیمان کردستان (سهامی خاص) تغییر یافت. محل اجرای طرح در شهرستان بیجار - کیلومتر ۵ جاده تکاب (محل فعلی کارخانه) تعیین و عملیات اجرایی پروژه آغاز و در تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید. در سال ۱۳۷۸ با تغییر اساسنامه شرکت، نوع شرکت به سهامی عام تبدیل شد. با تصمیم مجمع عمومی مورخ سی‌ام مهرماه سال ۱۳۷۹ مرکز اصلی شرکت از تهران به بیجار انتقال یافت.
در سال ۱۳۸۲ میزان ۱۳/۵۸ درصد از سهام شرکت احداث صنعت به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار گردید. یکی از اقدامات انجام شده بعد از تغییر مالکیت شرکت، افزایش ظرفیت تولید کلینکر از ۲.۳۰۰ تن به ۳.۲۰۰ تن در روز بوده است که در سال ۱۳۸۳ ر دستور کار هیات مدیره شرکت قرار گرفت. پس از بررسی و مشاوره با کارشناسان داخلی و خارجی، عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت از نیمه دوم سال ۱۳۸۴ شروع و با برنامه‌ریزی جامعه تهیه شده، تولید از مهرماه ۱۳۸۵ متوقف و پس از دمونتاژ بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات قبلی، ماشین‌آلات و تجهیزات جدید پروژه افزایش ظرفیت نصب و راه‌اندازی و از ۲۳ آذرماه راه‌اندازی کوره و بهره‌برداری آزمایشی شروع و در ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۸۵ رسما افتتاح گردید.
پروژه آهک و آهک هیدراته
با توجه به اینکه تنها مواد اولیه موردنیاز کارخانه آهک، سنگ‌آهک بوده و از طرفی پرت مواد اولیه بابت سایزبندی سنگ‌آهک، مورد مصرف کارخانه سیمان می‌باشد، از این رو احداث کارخانه آهک در مجاورت کارخانه سیمان با هزینه حمل مناسب که یکی از آیتم‌های اصلی در بهای تمام شده می‌باشد، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می‌باشد.
پروژه کارخانه آهک شرکت که با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد ریال (تا مقطع فعلی) که فاز اول آن در دیماه 91 و با ظرفیت تولید سالانه مقدار 80.000 تن آهک به بهره‌برداری رسیده در شرف اجرا بوده و تا مرحله تولید آهک هیدراته ادامه خواهد داشت.
در دوره مورد گزارش شرکت موفق به تولید 44.165 تن و مقدار 35.262 تن فروش گردیده است که از این جهت تاثیر بسزایی در افزاش سودآوری و کاهش ریسک نهاده‌های تولید خواهد داشت.

گزارش سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش معدن
شرکت سیمان کردستان به عنوان یک بنگاه اقتصادی موفق در عرصه تولید و اشتغال، درصدد است تا با برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و چشم‌انداز مشخص، فعالیت‌های اقتصادی بیشتر و هدفمند در بخش معدن اعم از اکتشاف استخراج و بهره‌برداری و فرآوری مواد معدنی و در صورت نیاز ایجاد صنایع معدنی مرتبط به منظور تقویت و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری اقدامات موثری را در استان‌های مستعد، به ویژه در استان‌های همجوار کردستان انجام دهد و براساس برنامه و اراده شرکت، دامنه فعالیت آن را با اولویت مواد معدنی فلزی به ویژه طلا، آهن، مس و کانی‌های صنعتی و حتی سنگ‌های تزئینی به مرور در سطح کشور گسترش دهد. توجیه این امر واقعیتی است که امروزه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی و از لحاظ ارزش افزوده، میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال، صادرات و بازار بورس دارد که قابل توجه و امیدوارکننده است و بنابراین هرگونه فعالیت و سرمایه‌گذاری آگاهانه با توجیه فنی - اقتصادی در این بخش می‌تواند سودده و از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر باشد. اهداف و سیاست‌های کلان شرکت در این راستا برای توسعه بخش معدن را می‌توان در برنامه‌ریزی جهت اخذ موافقت‌نامه اصولی اکتشاف، گواهی‌نامه کشف، پروانه بهره‌برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی وابسته با ایجاد ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی، ایمیدرو و ... و همچنین بخش خصوصی و انجام سرمایه‌گذاری مشترک، ایجاد رقابت مثبت در این عرصه اقتصادی به منظور رشد و ارتقا سطح کمی و کیفی جایگاه شرکت سیمان کردستان با تعیین و تعریف قلمرو و موضوعی و استراتژی شرکت و مشارکت با این بخش فعال اقتصادی، برای تولید مواد معدنی و فرآوری ن برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، متصور بود که طبعا رشد سرمایه‌گذاری، اشتغال، افزایش سهم صادرات، درآمد، رفاه و نهایتا سهمی از تولید ناخالص ملی را در پی خواهد داشت. اگرچه بخش معدن دارای ظرفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی است ولی با توجه به تفاوت‌هایی که نسبت به سایر فعالیت‌های اقتصادی دارد از جمله، سرمایه و زمان بر بودن، ریسک و مخاطره سرمایه‌گذاری و دیربازده بودن آن، عدم اختیار در انتخاب محل اجرا و معمولا دور بودن از امکانات و جمعیت شهری، که معمولا چالش‌هایی را در پیش رو دارد ولی با مدیریت، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم، می‌توان از دامنه آن کم کرد و به توسعه و اشتغال پایدار و بازده سرمایه‌گذاری اطمینان بخش رسید. تاکنون شرکت سیمان کردستان در چند مزایده محدوده‌هایی اکتشافی شرکت نموده و از لحاظ احراز امتیازات فنی و مالی و نیروی انسانی جزو شرکت‌های برتر به حساب می‌آید و اینک با تلاش برای دستیابی و تحقق سرمایه‌گذاری در امور معدنی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و چشم‌انداز و افق روشنی برای رسیدن به اهداف خود که همانا توسعه بخش معدن، کسب درآمد بیشتر و اشتغالزایی به ویژه در استان‌های کمتر توسعه یافته به لحاظ شاخص‌های اقتصادی ولی در عین حال مستعد از لحاظ پتانسیل و ذخایر معدنی خدادادی می‌باشد، متصور است.