مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه سرعت در بازگشایی نمادهای متوقف شده پتروشیمی به زمان ارائه اطلاعات از سوی آ‌نان بستگی دارد، گفت: رویه جدید معاملاتی بورس نیز بدون تغییر تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، دو هفته پیش نمادهای پتروشیمی که متاثر از تعیین نرخ خوراک در بودجه سالانه متوقف شده بودند، تاکنون بازگشایی نشده‌اند، در حالی که برخی از مدیران پتروشیمی از عدم تاثیر نرخ خوراک گاز بر شرکت‌های‌شان خبر می‌دهند.
در این باره برخی پتروشیمی‌ها که از خوراک مایع استفاده می‌کنند از مصوبه اخیر مجلس درباره افزایش نرخ خوراک گاز مستثنی بوده و تاثیری از این مصوبه نخواهند پذیرفت.
اما پتروشیمی‌هایی که پیش از این نرخ خوراک را پایین‌تر از رقم مصوب فعلی در مجلس شورای اسلامی دریافت می‌کردند، اکنون با افزایش نرخ قطعا با وضع متفاوتی روبه‌روخواهند شد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در این باره اعلام کرد: روند بازگشایی پتروشیمی‌هایی که از مصوبه اخیر تاثیر نمی‌گیرند، آغاز خواهد شد و بقیه شرکت‌های پتروشیمی پس از ارائه اطلاعات به بازار برمی‌گردند.
محمودرضا خواجه‌نصیری گفت: سرعت در بازگشایی نمادهای پتروشیمی به سرعت در ارائه اطلاعات آنان بستگی دارد و در صورت شفاف‌سازی بازگشایی آنان انجام خواهد شد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در پاسخ به این سوال که اتمام رویه جدید معاملاتی چه زمانی است، گفت: فعلا رویه جدید معاملاتی بدون تغییر تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
در رویه جدید معاملاتی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ سفارش‌های فروش باید ۲ درصد حجم مبنا یا ۵۰ هزار سهم (هر کدام بیشتر باشد) انجام شده و از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ سفارش‌های فروش بدون محدودیت و برمبنای قیمت پایانی انجام پذیرد.