برای بهبود روند معاملات در شرایط فعلی باید سعی شود اعتماد دوباره به بازار سرمایه برگردد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل غلامی در خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر جو بی‌اعتمادی در بورس حاکم است و برای بهبود روند معاملات باید سعی کرد تا اعتماد دوباره به بازار سرمایه برگردد.
معاون اسبق «خصوصی‌سازی» با انتقاد از حمایت‌هایی که برای خوب جلوه دادن شاخص بورس می‌شود تصریح کرد: در همه جای دنیا عرضه و تقاضا تعیین کننده سمت و سوی رقابت در بازار سرمایه است و باید معاملات به حال خود گذاشته شود تا رقابت تعیین‌کننده روند حرکتی شاخص باشد.
وی با نقد نحوه معاملات در بورس تهران گفت: نتیجه بازار دستوری، به‌وجود آمدن شرایط فعلی است و باید در بازار سرمایه، نگاه بلندمدت جایگزین سودهای آنی شود.
غلامی در خصوص نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها نیز اذعان داشت: نرخ مناسب برای مواد اولیه پتروشیمی‌ها ۱۰ سنت است و با تعیین نرخ ۱۳ سنتی، باید اجازه داده شود تا قیمت محصولات پتروشیمی‌ها افزایش پیدا کند تا توجیه سرمایه‌گذاری در این صنعت حفظ شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که آزادسازی در صنعت پتروشیمی اتفاق بیفتد و وزارت نفت از این صنعت دل بکند، کسی که محصول پتروشیمی تولید می‌کند خود بهتر می‌داند که محصولاتش را از راه‌های مختلف از جمله بورس کالا و بازاریابی خارجی به فروش برساند.
این کارشناس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را سهام شرکت‌های پتروشیمی تشکیل می‌دهند، گفت: این تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تبعات آن، اثر خود را در ارزش سهام عدالت خواهد گذاشت. غلامی در پایان با انتقاد از اقدام سازمان بورس در توقف نماد شرکت‌های پتروشیمی گفت: این اقدام سازمان بورس عجله‌ای بود و باید با تحلیل و اعتمادسازی شرایط مناسب‌تری برای بازار سهام در نظر گرفته می‌شد.