گروه بورس: نتایج نظر‌سنجی هفته گذشته بازار سرمایه نشان داد که اغلب فعالان بازار سرمایه ترجیح می‌دهند با سهام خود در مجامع حضور یابند تا از سود نقدی آن بهره ببرند. در این میان بخش عمده‌ای از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی برای هفته جاری، بازار متعادلی با روند تقریبا مثبت ارزیابی کرده‌اند. در چهل‌و‌دومین نظر سنجی انجام شده توسط کارگزاری تدبیرگران فردا در پایان هفته قبل، ۸۱ درصد از ۶۱ شرکت‌کننده اعلام کرده‌اند که با توجه به نزدیکی فصل مجامع شرکت‌های بورسی و دریافت سودهای نقدی سهام خود را حفظ خواهند کرد.

در این میان پتروشیمی‌ها به دلیل پرداخت سریع سود، درصد بالای تقسیم سود و برگزاری به موقع مجامع، ۳۵ درصد از اقبال عمومی شرکت‌کنندگان در این نظر‌سنجی را به خود اختصاص دادند که بالاترین سهم را داشته است.

فلزات اساسی با ۲۰ درصد، بانک‌ها با ۱۶درصد، مخابرات و سیمان هر یک با ۷درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در پاسخ به پرسش بعدی در این نظر‌سنجی در مجموع تقریبا ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان روند شاخص را مثبت دیده‌اند. همچنان پتروشیمی‌ها در این نظر‌سنجی با ۲۴ درصد از مجموع صنایع بازار، در صدر انتخاب فعالان بازار برای ورود به بازار سهام تا یک ماه آینده قرار گرفته‌اند. در این میان صنعت خودرو نیز ۲۲ درصد از نظر شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده است.

همچنین در این نظر‌سنجی از میان سهام برتر صنایع منتخب برای خرید تا یک ماه آینده، سهام سایپا حائز ۱۶ درصد از آرا شده است.

ایران خودرو و پارس خودرو به ترتیب ۱۰ و ۶درصد از این آرا را به خود اختصاص دادند.

هلدینگ خلیج فارس و بانک پاسارگاد هر یک ۱۲درصد از مجموع پیشنهادات و آرا را در این نظرسنجی به خود اختصاص دادند. پتروشیمی مارون و جم مهم‌ترین پیشنهادات پس از «فارس» هستند. در بین فلزات اساسی نیز فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان، انتخاب شده‌اند. گروه مپنا، سرمایه‌گذاری بانک ملی، سیمان کارون و پتروشیمی اراک نیز برای افزایش آتی قیمت در یک ماه آینده مورد توجه قرار گرفته‌اند.