ارتقا، انتقال و حذف برخی شرکت‌ها از سوی هیات پذیرش

هیات پذیرش اوراق بهادار در روز ۲۸ اردیبهشت ماه امسال، با هدف بحث و بررسی در خصوص طبقه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل جلسه داد. به گزارش شرکت بورس، امیر حمزه مالمیر معاون ناشران و اعضای بورس تهران ضمن بیان این خبر افزود: هیات پذیرش پس از بحث و بررسی با ارتقای شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه، لیزینگ صنعت و معدن، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی شیراز از تابلوی فرعی بازار اول به تابلوی اصلی بازار اول و شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، سیمان داراب، پالایش نفت بندرعباس، صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری خوارزمی و سرمایه‌گذاری توسعه ملی از بازار دوم به تابلوی فرعی بازار اول موافقت کرد.

وی ادامه داد: شرکت قطعات اتومبیل ایران از تابلوی اصلی به تابلوی فرعی بازار اول و شرکت‌های نوسازی ساختمان تهران، سیمان کارون و پتروشیمی اصفهان از بازار اول به بازار دوم به دلیل نداشتن الزامات و معیارها انتقال یافتند.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران با اشاره به اینکه بورس اوراق بهادار تهران در جهت رعایت ماده‌ ۴۱ دستورالعمل پذیرش، شرکت‌هایی را که فاقد الزامات پذیرش بورس هستند نیز به هیات معرفی می‌کند، تاکید کرد: هیات پذیرش پس از بحث و بررسی با لغو پذیرش شرکت‌های پشمبافی توس، ایران گچ، کاشی اصفهان، مهندسی فیروزا، صنعتی و شیمیایی رنگین و تولی پرس از فهرست بورس تهران موافقت کرد و مقرر شد که به شرکت‌های پلی اکریل ایران، پارس الکتریک، فرآورده‌های نسوز پارس و کمباین‌سازی ایران یک‌ سال فرصت داده شود تا شرایط و الزامات تعیین شده در دستورالعمل پذیرش را برطرف سازند در غیر این صورت در طبقه‌بندی سال آینده نسبت به لغو پذیرش این شرکت‌ها اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که با توجه به مهلت ارائه شده به گروه صنعتی سدید در سال قبل، در خصوص ابقا یا حذف شرکت یاد شده نیز در پایان تیرماه تصمیم‌گیری صورت ‌پذیرد.

مطابق ماده‌ ۴۶ دستورالعمل پذیرش، شرکت‌های لغو پذیرش‌شده می‌توانند درخواست تجدید نظر خود را حداکثر ظرف ۱۰ روز نسبت به رای هیات پذیرش به هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار ارائه کنند.

همچنین مطابق ماده‌ ۵۶ دستورالعمل پذیرش، شرکت‌هایی که از فهرست بورس تهران لغو پذیرش می‌شوند به بازار پایه فرابورس منتقل خواهند شد.