گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز تن به افت سنگین یک‌و‌نیم درصدی داد.

در حالی که روند معاملات بورس از ساعت پایانی روز شنبه رو به ضعف گذاشته و شاخص به زیر مرز ۷۶هزار واحد رسیده بود دیروز معاملات بورس از ابتدای بازار با عرضه‌های گسترده‌ای همراه بود، عرضه‌هایی که در ساعت پایانی رو به تعادل گذاشت. امری که امیدواری‌هایی را برای معاملات امروز بورس فراهم کرده است تا بازار به سوی تعادل حرکت کند. در بازار دیروز در نهایت شاخص کل با افت هزار و ۱۴۳واحدی منجر شد تا شاخص به سرعت به زیر ۷۵هزار واحد برسد دیروز شاخص در نهایت به رقم ۷۴هزار و ۵۴۳واحد رسید. در حال حاضر کارشناسان بازار وجود ابهامات در اکثر نمادهای عمده بازار و کاهش سطح نقدینگی فعال در بازار را دلیل وضعیت کنونی ارزیابی کرده و در انتظار بهبود شرایط بازار پس از رفع ابهام و انتشار گزارش‌های ۱۲ماهه شرکت‌های عمده هستند.

در بازار دیروز در تحولات مهم اقتصادی معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک هیچ گاه نسبت به تعیین نرخ سود سپرده‌ها ورود نکرده و تنها برای جلوگیری از تبعات منفی برخی تذکرات را ارائه کرده است.در بازار دیروز در گروه پتروشیمی نماد هلدینگ خلیج فارس با صف فروش همراه شد تا این نماد سهم مهمی در افت شاخص داشته باشد، بازگشایی نماد پتروشیمی جم نیز به‌رغم وضعیت عملیاتی مثبت این نماد با افت قیمت همراه شد.در گروه تصفیه نفت نماد تازه وارد نفت سپاهان دیروز با تعادل نسبی همراه شد. این شرکت بار دیگر در شفاف‌سازی شرایط عملیاتی این شرکت پس از رخداد حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های شرکت را عادی توصیف کرد. در معاملات دیروز نفت سپاهان، صندوق نفت به عنوان سهامدار عمده بخشی از سهام خود را به صورت بلوکی به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی واگذار کرد، گفته می‌شود صندوق نفت نیز دیروز بلوکی از سهام وصندوق را به پرتفوی خود اضافه کرده است.

در مجموع بازار دیروز بازاری کاملا ضعیف بود که در آن جابه‌جا‌یی یک بلوک عمده سایپا در خارج از ساعت معاملاتی ارزش مبادلات بورس را به ۹۶۱میلیارد تومان رساند. براساس شنیده‌ها این بلوک ۷/۱ میلیارد سهمی را سازمان خصوصی‌سازی از کد ایدرو به صندوق فولاد منتقل کرد.