گروه بورس- بازار سهام کشور در شرایطی با کاهش مداوم در هفته جاری مواجه بود و کار خود را به همین منوال به پایان برد که پیش بینی‌های گذشته برخی فعالان در مورد کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و اثرگذاری آن بر بازار نادرست از آب درآمده است. این در حالی است که «دنیای اقتصاد» بر بی‌تاثیر بودن این سیاست از همان ابتدا تاکید کرده بود. روز گذشته رئیس سازمان بورس در این رابطه در گفت‌وگو با«ایلنا» اعلام کرده است: پایین آوردن سود بانک‌ها روی شاخص تاثیری نگذاشته و عوامل موثر در بازار سرمایه متعدد هستند که سود بانک‌ها یکی از آن عوامل محسوب می‌شود.

صالح‌آبادی در عین حال با اشاره به ضرورت تقویت بازار اعلام کرده است این سازمان قصد دارد در بخش معاملات، صندوق‌های بازارگردانی و صندوق‌های توسعه بازار سرمایه را تقویت کند. در این رابطه علی صالح‌آبادی، درخصوص برنامه‌های سازمان بورس جهت صعودی شدن شاخص کل اظهار کرد: در نظر داریم در بخش معاملات صندوق‌های بازارگردانی و صندوق‌های توسعه بازار سرمایه را تقویت کنیم. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بخش شرکت‌ها به دنبال افزایش صادرات شرکت‌های بورسی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ابهاماتی در صنایع وجود دارد که در حال مرتفع کردن آنها هستیم لذا مواردی که بر روی سود آوری بنگاه‌های خصوصی اثر گذار است می تواند بر بهتر شدن وضعیت آنها و بازار سرمایه اثر مثبت داشته باشد.

صالح‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا شاخص کل به میزان سال گذشته باز خواهد گشت یا شاخص در آن زمان حبابی بوده است گفت: شاخص حبابی نبوده است بلکه تصمیماتی که در سال گذشته در خصوص پتروشیمی‌ها و سنگ‌آهن گرفته شد روی بازار سرمایه اثر منفی گذاشت.

صالح آبادی در پاسخ به این سوال که تیم وی بیشتر به دنبال ثبات است یا بازگشت به روند سابق، گفت: در این مورد سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند و ما به دنبال ثبات صنایع هستیم و امیدواریم که با برطرف شدن ابهامات موجود به ثبات و سودآورتر‌شدن‌شان کمک کنیم.