گروه بورس: به منظور اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت شرکت‌های بورسی، اخبار و اطلاعات مندرج در سایت کدال سازمان بورس را هر روزه در این ستون بخوانید. سود غیرعملیاتی در «فسدید»

شرکت لوله و تجهیزات سدید در سال مالی ۹۲ موفق به شناسایی ۹/۴۷۱ میلیارد ریال سود حاصل از تسعیر ارز شده است. شرکت اعلام کرده بخش عمده این مبلغ عبارت از عملیات مرتبط با مطالبات شرکت از موسسه نیروگستر (وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) بابت قراردادهای منعقده در سنوات گذشته بوده که در پایان سال قبل به دلیل مشخص نبودن نحوه پرداخت آن از طرف کارفرما به شرکت با نرخ ارز مرجع در حساب‌های شرکت انعکاس یافته بود که از مبلغ سود شناسایی شده حاصل از تسعیر ارز مبلغ ۹/۴۰۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۲ و مبلغ ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز در پایان سال ۱۳۹۲ در حساب‌ها شناسایی شده است.

گزارش «پاسا»

شرکت ایران یاسا تایر و رابر در صورت‌های مالی حسابرسی شده خود عنوان کرده است که ۳ هزار و ۵۲۴ ریال سود در پایان سال مالی ۹۲ محقق کرده است. این شرکت در سال مالی ۹۲، از فروش خالص یک هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریالی برخوردار بوده است.

«قثابت» در مجمع

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت قند ثابت خراسان، صاحبان سهام افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی این شرکت را مورد تصویب قرار دادند.

بر این اساس ۴۱۰ درصد این افزایش سرمایه قطعی شد که ۶میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال آن از محل سود انباشته و ۴۰۳ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال آن از محل اندوخته تامین شود. همچنین ۹۰ درصد از این افزایش سرمایه در اختیار هیات مدیره قرار گرفت تا در مورد زمان انجام آن تصمیم‌گیری شود.

پذیره‌نویسی «سکرد»

شرکت سیمان کردستان نیز اعلام کرد ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۴۶۳ سهم از سهام ۱۰۰۰ ریالی این شرکت برای پذیره‌نویسی عمومی که از روز گذشته آغاز شده تا ۱۹ تیرماه عرضه می‌شود.

این پذیره‌نویسی به واسطه افزایش سرمایه ۱۶۲ میلیارد ریالی شرکت صورت می‌گیرد که ۱۵۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۳۷ حق‌تقدم توسط سهامداران شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

هیات مدیره در بانک سینا

کوروش پرویزیان به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ترکیب هیات مدیره بانک سینا قرار گرفت. پرویزیان در حال حاضر مدیرعامل بانک سینا است. وی جایگزین عبدالناصر همتی شده است.

گزارش حسابرسی یک شرکت دارویی

براساس گزارش حسابرسی شده شرکت توزیع داروپخش، این شرکت با سرمایه ۵۰ میلیارد ریالی، ۱۵ هزار و ۷۲۴ ریال سود به‌ازای هرسهم محقق ساخته است. این شرکت از سود انباشته یک هزار و ۸۸ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریالی برخوردار است.

«نوری» در مجمع

شرکت پتروشیمی برزویه برای تسریع ورود خود به فرابورس مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای برگزار کرد که طی آن تبدیل نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تصویب شد.

همچنین اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۵۶ ماده و ۱۱ تبصره در انطباق با مقررات بورس تصویب و جایگزین اساسنامه قبلی شد.