گروه بورس : تاکنون به‌رغم برگزاری دو دوره جلسات بین فعالان بازار سرمایه و مسوولان دولتی، همچنان وعده حمایت‌ها از این بازار پاسخگو نبوده و تعدیل و ریزش‌ها در بورس ادامه دارد. با وجود وعده تزریق ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی ماه‌های گذشته دولت درخصوص حمایت از بازار سرمایه، اخیرا خبر دیگری منتشر شد که از تزریق تنها ۳۰۰ میلیارد تومان به بازار حکایت دارد. در پی آن نگرانی تازه‌ای در‌خصوص کمبود نقدینگی در کنار سایر عوامل دخیل در این راستا ایجاد شده است. برخی گفته‌اند که این میزان پول باید به جای تزریق به بازار، موجب حمایت از بنگاه‌ها و صنایع بورسی شود تا تاثیر مثبت‌تری بر بورس داشته باشد.

در این راستا رئیس کمیسیون اصل ۴۴ از بررسی دلایل ریزش بورس در جلسات آینده این کمیسیون خبر داده و گفته است: در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حمید رضا فولادگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار کرده است: وزیر اقتصاد در این مورد، یکسری جلسات با مسوولان‌ سازمان بورس داشته است تا راه‌های مناسب برای بهبود وضعیت شاخص‌های بورس ارائه شود، ما نیز این مساله را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از این، شاخص‌های بورس در حال رشد بود و در عین حال این موضوع، رکود را در بازارهای دیگر به همراه داشت. فولادگر افزود: باید بررسی کنیم تا مشخص شود که آیا ریزش شاخص‌های بورس به معنی این است که مردم سرمایه‌های خود را به بازارهای دیگر برده‌اند یا خیر.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در بازارهای دیگر اقتصادی نیز با رکود روبه‌رو‌ هستیم، مشخص نیست که دلیل ریزش شاخص‌های بورس چه چیزی است.