شرایط فعلی نسبت به دو ماه گذشته بسیار تفاوت کرده است و در حال حاضر، وقتی کارشناسان صحبت از کف قیمتی می‌کنند، با درصد اطمینان بیشتری می‌توانند از پایین نیامدن قیمت‌ها در شیب نزولی به سهامداران خبر بدهند؛ تحرک حقوقی‌ها هم نسبت به ماه‌های ابتدایی سال بیشتر شده، هرچند هنوز کافی نیست. حالت انتظار همچنان در بازار حاکم است و چشم بسیاری از فعالان بازار سرمایه به مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای دوخته شده است، اما با وجود این برخی صنایع مانند خودرویی‌ها، دارویی‌ها و پیمانکاری‌ها امسال می‌توانند P/E خوبی را از بازار بگیرند و جای شرکت‌های بزرگ، بازار را به سمت جلو هدایت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مرتضی بریجانیان مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری نهایت‌نگر با بیان مطلب فوق گفت: هنوز برخی ابهامات مانند نامعلوم ماندن نتیجه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و پایین نیامدن عملی نرخ بهره بانکی مانع حرکت شارپ در بازار و رشد ارزش معاملات شده است.

وی در ادامه افزود: شرایط فعلی نسبت به دو ماه گذشته بسیار فرق کرده و این بار وقتی کارشناسان صحبت از کف قیمتی می‌کنند، با درصد اطمینان بیشتری می‌توانند از پایین نیامدن قیمت‌ها در شیب نزولی به سهامداران خبر بدهند. این کارشناس ارشد بازار سرمایه ریسک بازار را در شرایط فعلی برای سهامداران بلند‌‌مدت، متوازن و متعادل خواند و گفت: اگر مشکلاتی که برشمرده شد رفع شود بازار می‌تواند با اطمینان P/E بیشتری به سهم‌ها و صنایع بدهد.

بریجانیان خاطر‌نشان کرد: حمایت از بازار توسط حقوقی‌ها به مراتب بیشتر از ماه‌های ابتدایی سال شده و تحرکات خوبی در حقوقی‌ها نسبت به گذشته شکل گرفته است، البته برای رشد مناسب و بهتر نیاز به حمایت قوی‌تر وجود دارد. مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری نهایت‌نگر به گزارش‌های سه‌ماهه صنایع اشاره کرد و گفت: در برخی صنایع مانند دارویی‌ها، خودرویی‌ها، قطعه‌سازان، لیزینگی‌ها و شرکت‌های پیمانکاری با ارائه گزارش‌های مناسب و حتی پیش افتادن نسبت به روزهای طلایی سال قبل می‌تواند نوید‌بخش سال خوبی برای بورس باشد.