گروه بورس، حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز یکشنبه مانند سه روز معاملاتی پیش از آن با افت روبه‌رو‌ شد و از 74 هزار و 75 واحد به 73 هزار و 952 واحد تنزل پیدا کرد. غالبا طی روزهای اخیر در ابتدای زمان معاملات، شاهد رشد شاخص کل بازار سرمایه هستیم اما پس از گذشت ساعتی از شروع معاملات روزانه، شاخص کل نزول کرده و نهایتا افت را تجربه می‌کند. دنیای اقتصاد معاملات مهم بازار را به دلیل تاخیر بورس در ارائه اطلاعات با یک روز تأخیر مورد بررسی قرار می‌دهد.
طی معاملات روز یکشنبه، گروه مالی ملت همچنان از سهام بانک ملت حمایت کرد و این بار 5/2 میلیون از سهام این شرکت را در نوسان منفی از عرضه‌کنندگان آن خریداری کرد. صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت نیز بیش از 2 میلیون و 427 هزار سهم از این نماد را خریداری کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در حالی به عرضه بیش از 4میلیون و 502 هزار سهمی از «تاپیکو» و 200هزار سهمی از «کفرا» پرداخت که یک میلیون سهم از «شفن» و بیش از 236 هزار سهم از « تیپیکو» را به سبد سهام خود اضافه کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گل‌گهر (سهامی خاص) در حالی مانند روزهای گذشته به جمع آوری سهام شرکت بیمه ملت پرداخت که سهام «وبیمه» را در معاملات روز یکشنبه عرضه کرد. به این ترتیب سرمایه‌گذاری توسعه گل‌گهر بیش از 207 هزار سهم «ملت» را خرید و بیش از 3 میلیون و 320 هزار سهم از «وبیمه» را فروخت. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح دست به خرید در نمادهای «خبهمن»، «وغدیر» و «حفاری» زد و به ترتیب 100، 300 و 100 هزار سهم از نمادهای مذکور را به سبد سهام خود افزود. صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی ایران طی معاملات روز یکشنبه مانند روزهای معاملاتی قبل به جمع‌آوری سهم «وبیمه» پرداخت و یک میلیون سهم از «وبیمه» را در نوسان مثبت خریداری کرد.صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی ایران سهامدار 6 درصدی از «وبیمه» است.
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی که سهامدار 6/3 درصدی «وبانک» است به خریدهایش در نماد «وبانک» ادامه داد و این بار بیش از 494 هزار سهم از این نماد را خریداری کرد.
سرمایه‌گذاری توسعه ملی طی معاملات روز یکشنبه بیش از 11 هزار سهم از «پاسا» را در قیمت‌های حداقلی خریداری کرد.
شرکت گروه بهمن بیش از 3 میلیون و 116 هزار سهم از «ولساپا» را عرضه کرد. شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان، 500 هزار سهم از «شسپا» خریداری کرد. شرکت آسا گستران خراسان (سهامی خاص) بیش از 506 هزار سهم از «سمگا» را در شرایطی فروخت که سمگا پس از حدود یک ماه مورد معامله قرار گرفت و حدود 24 درصد افزایش را تجربه کرد.
در نماد «جم» شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری 50 هزار سهم از این نماد را خریداری کرد و بانک ایران زمین بیش از 835 هزار سهم از پتروشیمی جم را عرضه کرد. در پایان افزایش سرمایه وتوکا در تاریخ 22مرداد در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.