حمید محمدی، گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در روز دوشنبه، برای سومین روز پیاپی افت را تجربه کرد و در میانه کانال ۷۳ هزار واحدی قرار گرفت. طی معاملات روز دوشنبه، ارزش معاملات همراه با تعداد معاملات بلوکی افزایش داشت.

در همین راستا در شرایطی که شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین طی روزهای شنبه و یکشنبه ۳۱۸ میلیون سهم از «ومعادن» را از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خریداری کرده بود صبا تامین روز دوشنبه نیز بیش از ۱۵۸ میلیون و ۳۳۷ هزار سهم از «ومعادن» را از صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خریداری کرد. صبا تامین در معاملات روز دوشنبه ۱۲۰ میلیون سهم از «وبملت»، ۴۵ میلیون سهم از «حفاری» و ۵۰ میلیون سهم از «تیپیکو» را از سبد سهام خود خارج کرد. صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت در ادامه حمایت هایش از «وبملت» بیش از یک میلیون و ۹۲۷ هزار سهم از «وبملت» را جمع آوری کرد. بانک رفاه کارگران نیز خریدار ۵۰ میلیون سهم «تیپیکو» بود که صبا تامین عرضه کرده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی، همچون روزهای گذشته در نقش خریدار «وبانک» و «شبهرن» ظاهر شد و این بار ۴۳۹ هزار سهم از «وبانک» و ۱۱ هزار سهم از «شبهرن» را به سبد سهام خود افزود. در مقابل توسعه ملی یک میلیون سهم از «خزر»، ۷۷ هزار سهم «درازک» و ۱۸۰ هزار سهم از «ونیرو» را در معاملات روز دوشنبه فروخت. سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان ۱۵۰ هزار سهم و شرکت آذر توسعه مسکن(سهامی خاص) ۳۰۰ هزار سهم از «غاذر» را در درصدهای مثبت حداکثری به فروش رساند. شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچون روزهای اخیر به حمایت از «حخزر» پرداخت و این بار ۲۱۲ هزار سهم از این نماد را در درصدهای متعادل روز دوشنبه جمع‌آوری کرد. سه شخص حقیقی نیز که سهامدار بیش از یک درصدی در نماد «خمحرکه» بودند، با توجه به تقاضای خوب در این نماد در قیمت‌های حداکثری بیش از ۲۰۱ هزار سهم از «خمحرکه» را عرضه کردند. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، ۲ میلیون سهم از «وصندوق» را در درصدهای منفی جمع‌آوری کرد. موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و از کارافتادگی

۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سهم از «وپاسار» و ۷۵ هزار سهم از «فولاد» را عرضه کرد. صندوق بازنشستگی سهامدار ۷/۱درصدی «وپاسار» است. شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر(سهامی خاص) در معاملات روز دوشنبه در نقش خریدار ظاهر شد و ۱۸۳ هزار سهم از «ملت» و ۱۱۱ هزار سهم از «آکنتور» را به سبد سهام خود افزود. بانک تجارت در قیمت‌های حداقلی روز دوشنبه ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار سهم در نماد «ونیکی» به سبد سهام خود افزود. شرکت تکادو در ادامه خریدهای روز یکشنبه خود در نمادهای «کمنگنز» و «کطبس» روز دوشنبه نیز به ترتیب ۳۹ هزار و ۲۹۶ هزار سهم دیگر در این دو نماد را خریداری کرد. در پایان این گزارش می‌افزاید: افزایش سرمایه «وخارزم» از محل اندوخته، مطالبات و آورده نقدی در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.