گروه بورس- حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران با افت ۶/۱درصدی یکی از بدترین هفته‌های خود را پشت سر گذاشت. به این ترتیب شاخص کل در معرض از دست دادن کانال ۷۲ هزار واحدی قرار گرفت.

در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص) به خرید‌های خود در نمادهای خودرو ساز همچنان ادامه می‌دهد. طی معاملات روز چهارشنبه سرمایه‌گذاری سمند، یک میلیون و ۴۴۷ هزار سهم دیگر در نماد «خودرو»، دو میلیون و پانصد هزار سهم از «خاور» و ۳۵ هزار سهم از «ختوقا» را به سبد سهام خود افزود. سرمایه‌گذاری سمند همچنین طی معاملات روز چهارشنبه ۵۰ هزار سهم از «سخزر» را خریداری کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری وتوسعه گل‌گهر (سهامی خاص)، ۶۱۵ هزار سهم از «وبیمه» و ۵۰۰ هزار سهم از «ونفت» را به سبد سهام خود افزود تا خرید این هفته سرمایه‌گذاری وتوسعه گل گهر در این دو نماد به ترتیب به یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم برسد. موسسه صندوق بازنشستگی در نقش عرضه‌کننده‌ای فعال ظاهر شد، موسسه صندوق بازنشستگی عرضه‌هایش در «وپاسار» و «فولاد» را طی روز چهارشنبه به ترتیب با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم و ۵ میلیون و یک هزار سهم شدت بخشید.

صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت و شرکت گروه مالی ملت با خریدهای ۴ میلیون و ۵۸ هزار سهمی و یک میلیون و ۵۷۵ هزار سهمی از بانک ملت به حمایت از این سهام پرداختند. گروه مالی ملت با فروش ۱۹ میلیون و ۸۹ هزار سهم از «وبملت» بر خلاف روند خرید‌هایش در این نماد اقدام کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم روز چهارشنبه آخرین روز عرضه خود را به پایان رساند و توانست تمام ۱۵ میلیون واحد خود را به فروش برساند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین آتیه مسکن (سهامی خاص) و شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن به ترتیب با خریدهای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و یک میلیون و ۴۹۹ هزار واحد از این صندوق نقش بسزایی در جمع‌آوری تمام واحدهای قابل معامله صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم داشتند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا جهاد (سهامی خاص) و دلیران پارس (سهامی خاص) به ترتیب ۵۰۰ هزار سهم و دو میلیون و ۱۲۵ هزار سهم از لیزینگ غدیر را طی هفته اخیر به سبد سهام خود افزودند. دلیران پارس در نماد «وبیمه» نیز خریدار بیش از ۵۹۷ هزار سهم بود. «وبیمه» در هفته گذشته بیش از ۵ درصد بازدهی را عاید سهامدارانش کرده است. آستان قدس رضوی در آخرین روز هفته گذشته در نقش فروشنده ۳۰۰ هزار سهمی «تکمبا» ظاهر شد. شرکت جراح‌نگر طوس (سهامی خاص )، خریدهایش در نماد «وزمین» را ادامه داد و ۱۰ میلیون و ۳۴۳ هزار سهم از این نماد را به سبد سهام خود افزود.

شرکت صبا تامین پارسیان (سهامی خاص) که مالک ۶/۱ درصدی سهام بیمه پارسیان است ۵۲۹ هزار سهم از این شرکت را طی هفته گذشته به سبد سهام خود افزود.